Heerjansdam zet goede stap behoud 1e klasse.

MZC'11 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse/2e klasse 2 nacompetitie

30 mei 2015 14:30

Elderson, N.

Heerjansdam zet goede stap behoud 1e klasse.

Een mooie 3-0 overwinning behaalde Heerjansdam zaterdag op de Molenwei tegen MZC’11. Dit moet de aanzet voor de Dammers zijn om ook volgend seizoen weer in de 1e klasse uit te komen. Terwijl de Zeeuwen proberen die plaats in te nemen. Zaterdag 6 juni volgt de tweede (en laatste) wedstrijd in Zierikzee.

Heerjansdam startte overtuigend en nadat de eerste hoekschop van de wedstrijd (4e minuut, Thomas Oomsen)  voor veel verwarring bij MZC had gezorgd, werd het drie minuten later al 1-0. Gert Jan Plaizier ging (na lang balbezit van de thuisclub) diep en Boy Stoops zag dat perfect, plaatste een steekbal die door de middenvelder beheerst langs keeper Ruud van der Linden werd geschoten. Tien minuten later zag Boy Stoops de loopsterke Plaizier weer diep gaan, maar nu greep de doelman op tijd in.

MZC trok daarna het initiatief naar zich toe en drong Heerjansdam terug. Het leverde weinig echte kansen op voor de gasten. Al ging een schot van Wessel Goud wel gevaarlijk voorlangs het doel van keeper Danny van Leusden. Heerjansdam loerde in die fase op een succesvolle tegenstoot en na een half uur spelen leek die er te komen. Oomsen zag de onvermoeibare Plaizier weer eens op het goede moment diepgaan en kon richting keeper v/d. Linden. De doelman voorkwam een tweede doelpunt door snel uit het doel te komen.

Tot aan de rust kon Heerjansdam geen grip meer krijgen op de wedstrijd en was het zaak om met voorsprong de rust in te gaan, wat overigens zonder veel problemen lukte. Na de rust opende Heerjansdam weer sterk. Boy Stoops stoomde vanaf rechts op, tot aan het 16 meter gebied van MZC. Peterse knalde, na de prima pass van de verdediger, steenhard tegen de paal. Een minuut later kopte Jelmer Nugteren rakelings voorlangs het doel.

Daarna werd MZC een keer echt gevaarlijk, na een dieptepass op Mathijs Hage nam de spits de bal knap aan en ontdeed zich van de sterk spelende Mike Sloof. Zijn te gehaaste schot ging hard voorlangs het doel van van Leusden. Zeven minuten later kopte Peterse een voorzet van Umut Takac, via de paal, achter doelman v/d. Linden: 2-0.

MZC was danig van slag en zeker toen Oomsen, tien minuten later op een schitterende manier een vrije trap in de bovenhoek schoot: 3-0. MZC wilde daarna (met nog twintig minuten te spelen)  wel, maar de overtuiging ontbrak en in de slotfase verzuimde de thuisclub, door Indomar Valentijn en Takac, verder uit te lopen. Al met al werd met deze 3-0 overwinning een goede basis gelegd voor handhaving in de 1e klasse. Al zal er wel gewaakt moeten worden voor gemakzucht.

Scheidsrechter hield de kaarten op zak.

Samenvatting:

Uit naar Zierikzee.

Zaterdag volgt de uitwedstrijd tegen MZC’11, aanvang 14.30 u.