27+ Highland Games ode aan de voetballiefhebbers

26 april 2021 11:15

Afgelopen zaterdag organiseerde onze club de eerste editie van de 27+ Heerjansdam Highland Games. Deze coronaproof activiteit werd speciaal gehouden voor clubleden van 27 jaar en ouder. Precies ja, de loyale groep clubleden die nog niet mag trainen of partijen mag spelen in groepen groter dan 4 personen en slechts in beperkte mate met 1,5 meter afstand.

In totaal schreven zich 24 enthousiaste deelnemers in. Op het menu stonden 8 games, waaronder de grote smaakmaker voetvolley, maar ook doelgatenschieten op kleine en grote goal met kruising mikken en latjetrap, teamrecord hooghouden in de middencirkel, 3 Footgolf holes, een prikkelende kop challenge en natuurlijk de onvervalste Penaltybokaal.

De winnaars van de Games waren het viertal (staand vanaf links) Leon Heinsius, Steven Berkhout, Wilbert van Engelenburg en Walter van de Burg. De zwaar bevochten en trotse winnaar van de knock out penaltybokaal werd Alexander Bras (zittend met de grootste klatergoudbeker). In de achteraf bij schatting en vermoedelijke 13e ronde, wist hij keeper William Hol te verschalken in een bloedstollend man-tegen-gevecht en daarbij finalist Leon Heinsius te verslaan bij afstanden van 11, 16 en zelfs ca. 25 meter.

De activiteit was volgens alle deelnemers en betrokkenen zeer geslaagd. De hoofdgedachte bij de organisatoren was om ècht iets leuks, iets nieuws en iets sportiefs te organiseren voor onze trouwe 26+ clubleden die juist door de Covid 19-maatregelen zo in de knel kwamen bij de beoefening van onze prachtige voetbalsport.

Vele mensen hebben een bijdrage geleverd aan de totstandkoming van deze coronaproof activiteit en zoals voorzitter Peter van de Linden uitriep bij de uitreiking van de gouden penaltybokaal, gaat speciale dank uit naar de vier initiatiefnemers William Hol, Marten de Roest, Ron Bakker en Viktor Steijger. Tevens een eervolle en welverdiende vermelding voor Marten de Roest, die zich als presentator speciaal uitgedost had in een Scottish Highland outfit. Zijn niet aflatende humor en enthousiasme als wedstrijdomroeper en zijn passend gekozen muzikale Schotse muziekklanken luid klinkend vanaf de boxen op de hoofdtribune waren een hartverwarmende  omlijsting. Zijn optreden was legendarisch!

IMG-20210424-WA0009.jpg

Deze pure voetbalactiviteit verdient volgens de organisatoren zeker navolging. “Zodra het weer mag, uiteraard in de toekomst ook met het onderdeel partijspel in de games! Het is een prachtig concept voor deze leden, maar ook beslist voor andere clubleden en leeftijden.

Voor geïnteresseerde vrijwilligers, coördinatoren, trainers, actieve ouders, leiders en teams die dit ook in de toekomst willen organiseren, ligt er een draaiboek klaar. Er zijn hiervoor reeds veel mooie spelmaterialen in het bezit van de club, die ook ingezet kunnen worden bij de trainingen”, aldus één van de organisatoren.

Er was veel gezelligheid tijdens en na afloop met een bescheiden 3e helft, met drankjes en hapjes uiteraard op gepaste afstand.

“En het belangrijkste van alles: we hebben als club 24 mannen zien stralen als blije, en soms zeer fanatieke, kinderen! Ze konden hun hart ophalen”, zeggen de organisatoren in koor. Ze kijken namens de club voldaan en trots terug, vooral na de vele leuke en dankbare reacties.

Onze ambitieuze familieclub kan weer een nieuwe traditie met gezelligheid en sportieve uitdaging toevoegen aan haar sportieve assortiment. De zonovergoten Heerjansdam Highland Games, met een middagvullend  programma op echt gras en op het mooiste lommerrijke hoofdveld van de regio, was ontegenzeggelijk een ware ode aan de èchte voetballiefhebber!

Lees meer over:
activiteit corona evenement highland games