Huldiging JO17-1: “Dit is een goed stel”

27 juni 2021 13:45

Veld 2 was afgelopen zaterdag 26 juni het decor van het (bijna) oude voetbalnormaal. Veel publiek langs de lijn, tegenstanders van andere clubs, veel lachende gezichten en vrolijkheid, het lommerrijke en groene decor van ons sportpark De Molenwei en jawel, spelen om het echie! In die ambiance schreef JO17-1 gisteren geschiedenis. Het pakte als enige Heerjansdamse jeugdteam de heuse Regiocup beker. En de club wilde juist dat niet onopgemerkt voorbij laten gaan in dit ellendige seizoen.

JO17-1 werd zeer overtuigend en soeverein Regiocup Kampioen in een poule met Groote Lindt, ASWH, IFC en RCD.

Welhaast symbolischer kon niet in dit rampzalige coronaseizoen … de wedstrijd werd gestaakt…. Er dreigde onweer….

Het begon allemaal zo mooi. Er stond ondertussen al 2-0 op het denkbeeldige scorebord. Rechtsbuiten Milan van de Berg had al twee doelpunten op zijn naam staan, waaronder een doelpunt van grote schoonheid met een prachtvolley uit de lucht in de verre hoek na een prachtige en lange voorzet van invaller Bastiaan van ’t Hof. In de verte had deze beauty, met gevoel voor fantasie, iets en weg van de lange voorzet van Arnold Muhren en de voetvolley bekroning van Marco van Basten 23 jaar terug rond deze datum….

In de tweede helft werd de wedstrijd gestaakt door de overigens prima fluitende clubscheidsrechter Tijn Boender vanwege dreigend onweer. Net als tijdens corona werd het voetbal ook op deze slotdag door een externe factor dwars gezeten. De club deelt overigens een compliment uit naar de scheidsrechter van dienst. Ofschoon het achteraf mee viel met het onweer, prijst het desondanks het daadkrachtig optreden van onze man in zwart. Veiligheid voor alles, goed gehandeld Tijn!

Gelukkig werd deze anti-climax nog een beetje verzacht door de huldiging achteraf op de tribune.

Achteraf werden alle JO17-1 spelers een voor een gehuldigd met een medaille die om hun nek werd gehangen. En werd de gepassioneerde trainersstaf, bestaande uit Andre van Gameren (hoofdtainer), Marcel Alderliesten en Johan de Ruiter, met een daverend applaus in het zonnetje gezet namens twee leden uit ons clubbestuur. Als je kijkt naar dit team en de staf, dan klinken de legendarische woorden uit 1988 door…“Dit is een goed stel hoor”.