Oproep aanmelding trainers/coaches

28 juni 2021 19:45

Elk seizoen weer is het een uitdaging om voor alle teams trainers en coaches te hebben. Ook voor komend seizoen staan er nog vacatures open.

Gelukkig hebben veel teams wel al trainers en coaches. Dit zijn allemaal vrijwilligers die één of meerdere momenten per week een training of wedstrijdbegeleiding voor hun rekening nemen. De één heeft voebalervaring, de ander niet. En dat is ook helemaal geen must. Met een flinke dosis enthousiasme komt je een heel eind. Voor (groot)ouders geldt vaak: als de kinderen het naar hun zin hebben, hebben zij het dat ook. En zo is het met het begeleiden van een jeugd-voetbalteam net zo.

Bekijk hier het overzicht van de huidige stafinvulling van trainers, coaches. Ook de vacatures zijn in dit overzicht te zien.

We doen hierbij de nadrukkelijke oproep aan ouders,  supporters, betrokkenen en/of bekenden om onze vrijwilligersorganisatie te komen helpen. We hebben nog niet op alle teams voldoende trainers en coaches. De doelstelling is om minimaal 2 trainers op een team te hebben. Een team is al enorm geholpen met een trainer voor 1 uur per week, maar meer mag natuurlijk altijd. Wie is bereid en beschikbaar om de rol van trainer/coach van een jeugdteam op zich te nemen?

Voor de teams MO15, het 3e en JO16-1 zijn we in gesprek op de achtergrond met kandidaten en gegadigden. Desondanks kunnen mensen met interesse als vrijwilliger zich uiteraard graag opgeven. Ook zijn we specifiek op zoek naar vrijwillige trainers en/of coaches voor de teams: MO11, JO9-1, JO8-1, JO7-1, 19-2. Als er zich onverhoopt geen vrijwilligers voor een groep aanmelden, wordt er aan het begin van het seizoen een bijeenkomst georganiseerd met ouders en betrokkenen, waarbij er hopelijk een oplossing komt. Zonder begeleiding is er ook voor uw (klein)kind helaas geen voetbal.

Als club doen we ons best om vanuit de club bestaande vrijwilligers en stagiaires op de vacatures te zetten, maar er zijn hier grenzen aan de mogelijkheden. Daarom doen we hier graag expliciet een appel op een ieder die begrijpt dat een vrijwilligersorganisatie alleen goed kan functioneren als we voldoende vrijwilligers hebben. Dus: help het team van je zoon of dochter en help daarmee de club!

Voor interesse of nadere informatie kunt u/kun je contact opnemen met onze Staf Coördinator Tim Hulsman, tel: 06-83084902 of per mail via [email protected].

Twijfel niet en neem contact op, liefst nog voor de zomer, uiterlijk zaterdag 10 juli! Met elkaar zorgen we ervoor dat elk kind de voetbalervaring krijgt die het verdient.

Hartelijke voetbalgroet,

Afdeling Technische Zaken