Heerjansdam verliest eerste oefenwedstrijd

4 juli 2021 9:30

Na bijna negen maanden geen wedstrijd meer gespeeld te hebben, was het zaterdag eindelijk weer zover

Ondanks voorsprong ruime nederlaag Heerjansdam.

Na bijna negen maanden geen wedstrijd te hebben gespeeld, was het zaterdag eindelijk weer zover. Heerjansdam  speelde een oefenwedstrijd uit tegen TOGB (hfd. kl. zo) en verloor met 6-1.

Dat zag er voor de rust niet naar uit want Heerjansdam voetbalde goed mee en kwam zelfs in de 4e minuut al op voorsprong door Gert Jan Plaizier: 0-1. TOGB had het antwoord snel klaar want een paar minuten later werd het 1-1 en twee minuten daarna 2-1, door een ongelukkig eigen doelpunt van Ramon van der Wal: 2-1.

De ploeg van trainer Jonathan Jonk voetbalde in die fase van de wedstrijd dus goed mee en in de 27e minuut leek Luc Homan de gelijkmaker te scoren, toen hij alleen op het doel af ging. Hij stuitte echter op de keeper. De thuisclub was effectiever. In de 30e minuut werd het 3-1, na een fraaie lob. Op slag van rust stopte Heerjansdam-keeper Yoël van Dalen een strafschop.

Na de rust liep TOGB gestaag verder uit naar 6-1 en was duidelijk te zien dat die ploeg al verder is in de voorbereiding en vorige week ook al een wedstrijd speelde. Bij Heerjansdam maakten zes spelers (nieuw of uit de jeugd) hun debuut in het eerste elftal van Heerjansdam.