RVVH klopt Heerjansdam

22 augustus 2021 13:30

Heerjansdam speelde de afgelopen weet twee wedstrijden bij vv Smitshoek, met wisselend resultaat

RVVH klopt Heerjansdam.

Heerjansdam speelde de afgelopen week twee wedstrijden bij Smitshoek (sponsortoernooi) en liet daar twee ‘verschillende gezichten’ zien. Dinsdagavond won Heerjansdam verdiend van hoofdklasser Smitshoek (1-3) en zaterdag werd met dezelfde cijfers van RVVH (1e klas en competitietegenstander het komende seizoen) verdiend verloren van de ploeg uit Ridderkerk.

Vooral voor de rust kwamen de Dammers maar moeilijk in de wedstrijd, tegen een feller, sneller en soms vlot combinerend RVVH. In de 5e minuut moest Railey Martijn al redding brengen door de bal van de doellijn te trappen. RVVH bleef Heerjansdam onder druk zetten en het werd 1-0 in de 27 minuut door Ajarai, al snel gevolgd door de 2-0 van Lopes da Veiga Martins. Heerjansdam kreeg weinig kansen, behalve dan in de 30e minuut. Nathan Bernadina zag zijn schot gelost worden door de doelman en Marthijn Valster schoot de rebound in kansrijke positie, hard over het doel. Even later schoot Stolk voor RVVH tegen de paal.

Na de rust kreeg de ploeg van trainer Jonathan Jonk meer grip op de wedstrijd, mede gesteund door de snelle aansluittreffer (48e minuut) van Luc Delmee. De spits kopte steenhard een prima voorzet van Yaël Muller binnen: 2-1. RVVH bleef echter de gevaarlijkste ploeg, binnen tien minuten schoot spits Könemann een keer tegen de lat en paal. Vlak voor tijd schoot de Witte wel raak voor RVVH en bepaalde hij de eindstand op 3-1.

Uitslagen en eindtand Van Donge & de Roo sponsortoernooi:

Dinsdag 17 augustus: Smitshoek – Heerjansdam 1-3          SC Feyenoord – RVVH 5-0.

Zaterdag 21 augustus: RVVH – Heerjansdam 3-1                Smitshoek – SC Feyenoord 3-3.

Eindstand: 1e SC Feyenoord 2-4 (8-3)                                   3e RVVH           2-3 (3-6).

2e Heerjansdam  2-3 (4-4)                                   4e Smitshoek   2-1 (4-6).

Competitiestart tegen VV Brielle.

Het duurt nog wel even voor dat de competitie voor de amateurs begint (25 september). Heerjansdam speelt de eerste wedstrijd op de Molenwei tegen Brielle en de tweede uit tegen Nieuw Lekkerland.