Heerjansdam op schot tegen SHO: 5-0.

10 oktober 2021 10:30

Heerjansdam op schot tegen SHO: 5-0.

Heerjansdam speelde de tweede thuiswedstrijd van dit nog prille seizoen tegen SHO en was flink op schot: 5-0. Dat was niets te veel voor een (voor de rust) snel en goed combinerend Heerjansdam. De ruststand was maar liefst 4-0 en zo’n tussenstand (en eindstand) in de competitie, dat was (erg) lang geleden.

Na vijf minuten spelen al opende Jarno Visser de score, waar bij keeper Brian de Vaal wat laat reageerde: 1-0. Een handvol minuten later had Lukas Valster de stand op 2-0 moeten brengen (schot in kansrijke positie over het doel). Ook Mathijn Valster en Jarno Visser waren daar even later dichtbij, maar zagen de Vaal redden. Hij was in de 22e minuut echter kansloos (en verrast) door een hard en laag afstandsschot van Luke Homan: 2-0. Al snel gevolgd door de 3-0 van Luc Delmee, die een vlot lopende aanval (via Mathijn Valster, Gert Jan Plaizier en Jarno Visser) simpel afwerkte. Eén minuut later eenzelfde kans voor Delmee, die voor open doel, nu naast schoot. Net voor de rust al weer een goed lopende aanval van de Dammers. Railey Martijn vond Jarno Visser en zijn voorzet werd door Lukas Valster schitterend in de bovenhoek geschoten: 4-0.

SHO had praktisch geen echte kans gehad en wilde na de rust nog redden wat er te redden viel. Trainer Sander Fakkel bracht in een keer drie wissels in en SHO begon na de rust wel beter te voetballen, maar had geluk dat Plaizier (53e minuut) de bal niet langs keeper de Vaal kon schieten toen hij voor de doelman opdook. Langzaam verloor Heerjansdam daarna de scherpte, tegen een nu beter combinerend SHO, dat een paar kansjes kreeg. Dat deed de ploeg van trainer Jonathan Jonk vlak tijd voor beter. Lukas Valster bediende invaller Nathan Bernadina op maat en vrij voor de doelman gekomen speelde hij zich knap vrij en schoot de 5-0 binnen.