Heerjansdam klopt Kloetinge

31 oktober 2021 10:30

Heerjansdam speelde op de Molenwei tegen kampioenskandidaat Kloetinge en dat leverde een prima overwinning op: 2-0.

Heerjansdam klopt kampioenskandidaat Kloetinge.

Heerjansdam speelde op de Molenwei tegen kampioenskandidaat Kloetinge en leverde een knappe prestatie, want de Zeeuwse ploeg werd met 2-0 geklopt. Vooraf deze wedstrijd waren het de enige twee clubs in de 1e klasse B, die nog ongeslagen waren.

Kloetinge had in de beginfase wat meer de bal, maar verder dan een slappe kopbal van de lange spits Kyle Doesburg kwam het (voorlopig) niet. Heerjansdam sloeg toe in de 22e minuut. Railey Martijn onderbrak op een schitterende manier een aanval van de gasten, vond daarna Get Jan Plaizier en die speelde op zijn beurt Luc Delmee aan. De naar binnenkomende aanvaller scoorde vervolgens met een geplaatst laag schot, in de verre beneden hoek: 1-0. Wat later gleed Dano Laurens aan de andere kant, vlak voor keeper Oscar Roos in kansrijke onderuit, op het steeds lastiger te bespelen veld (glad door de onophoudelijke regenval).

Kloetinge zocht na de rust direct de aanval en keeper Roos zag tot zijn opluchting een afstandsschot rakelings langs de paal, naast het doel gaan. Een kwartier later een kans voor Delmee, maar hij stuitte op keeper Mitchell Braafhart. Heerjansdam, goed spelend vanuit een goede organisatie, kreeg aanvallend wat meer ruimte. In de 72e minuut bediende invaller Patrick Drakpe, Delmee die van dichtbij keeper Braafhart klopte: 2-0. Bij Kloetinge was men wat in verwarring geraakt, dat bij die aanvalsopzet de bal over de zijlijn was geweest. Direct daarna was Drakpe dicht bij de 3-0 (redding keeper Braafhart). In de slotfase ging Kloetinge, zonder veel overtuiging, op zoek naar de aansluittingstreffer, maar de verdediging van de thuisclub, gaf weinig of niets weg. En als Heerjansdam aanvallend wat beter met de ruimte was omgesprongen, had het ook 3-0 / 4-0 kunnen worden. Al was dat dan weer (misschien) te veel van het goede geweest.