Heerjansdam klopt lastig BVCB.

7 november 2021 13:30

Heerjansdam speelde zaterdag in Bergschenhoek tegen BVCB en won , met 1-2.

Heerjansdam wint bij lastig BVCB.

Heerjansdam speelde zaterdag in Bergschenhoek uit tegen het lastige BVCB en won, met 1-2. Vooral de eerste helft speelde Heerjansdam goed en de tweede helft erg matig. Toen moest op karakter de 0-2 ruststand, over de streep worden getrokken. Maar daar is natuurlijk niets mis mee.

Het eerste kansje was voor Heerjansdam toen Luke Homan een voorzet van Richard Clement in de handen van keeper Wesley van der Molen kopte. Tien minuten later was BVCB voor het eerst gevaarlijk. Na een hoekschop redde Oscar Roos bij de eerste paal. Even later werd het 0-1 door Gert Jan Plaizier, die slecht uitverdedigen van de thuisclub, koel en beheerst afstrafte. Al snel gevolgd door de 0-2 van Lukas Valster, die koppend scoorde, nadat van der Molen zijn eerste poging niet kon vasthouden. BVCB stak veel energie in de wedstrijd en was (voor de rust) alleen gevaarlijk via spelhervattingen en dan vooral hoekschoppen.

Na de rust ging er bij BVCB ‘een tandje bij’. Heerjansdam werd onder druk gezet en de meeste duels werden gewonnen door de thuisclub. Na bijna een uur spelen was keeper Roos geklopt, maar de paal bracht redding (schot Jeremy de Hoog) en een minuut later redde Roos na een kopbal van Rob Rutten. De aanval daarna leek Mathijn Valster op weg naar de 0-3. Na een verkeerde terugspeelbal zag de aanvaller zijn schot net voor de doellijn alsnog weggewerkt worden.

Heerjansdam werd daarna nooit meer gevaarlijk en kon alleen maar ‘tegenhouden’. Dat lukte een keer niet, in de 87e minuut scoorde Rutten 1-2 en daarna was het overleven voor de Dammers.