In memoriam: Jan van der Burg

16 november 2021 21:15

We ontvingen het droeve bericht dat ons erelid Jan van der Burg op 92-jarige leeftijd is overleden. Met recht kan Jan als een clubicoon worden beschouwd. Hij is vanaf de oprichting in 1945 betrokken geweest bij onze vereniging.

In zijn jonge jaren was Jan als ‘rechtsbinnen’ een zeer verdienstelijk speler van ons 1 e elftal. Mede door zijn inbreng kon ons vlaggenschip in die periode een opmars maken naar de top van het zaterdagvoetbal.

Na zijn actieve voetballoopbaan was Jan vrijwel dagelijks als vrijwilliger te vinden op de club.  Jan heeft o.a. decennialang het materiaalbeheer onder zijn hoede gehad. Daarnaast heeft Jan ontelbare kilometers achter de krijtkar gemaakt om de velden te belijnen. Enkele jaren geleden heeft Jan
vanwege fysiek ongemak zijn werkzaamheden op de club geleidelijk moeten loslaten. Het deed hem pijn om niet meer zijn dagelijkse gang naar de club te kunnen maken maar zijn betrokkenheid bleef onverminderd groot.

Als eerbetoon aan Jan is in november 2019 een plaquette aan hem overhandigd met de illustratieve tekst ‘als voetballer begaafd, als vrijwilliger uniek’. Deze plaquette heeft een prominente plaats gekregen bij de ingang naar zijn oude vertrouwde stekje op ons sportpark. Het bestuur is Jan veel dank verschuldigd voor zijn waardevolle bijdrage aan de ontwikkeling van onze vereniging. Onze gedachten gaan uit naar de nabestaanden.

Het Bestuur