Nuttige en goede overwinning Heerjansdam

27 november 2022 9:45

Nuttige en goede overwinning Heerjansdam.

Heerjansdam speelde zaterdag op de Molenwei de (streek) derby tegen RVVH en won, met 2-1. Dat ging niet zonder slag of stoot, want ondanks dat de Dammers ruim een uur lang de betere was moest de ploeg van trainer Ben Mierop in het laatste kwartier bij de les blijven toen RVVH ‘alles of niets’ ging spelen.

De eerste helft werd eigenlijk volledig gedomineerd door Heerjansdam en in de 20e minuut rondde Antonio Ilic goed af, na voorbereidend werk van Jarno Visser, Luke Homan en Ronald Ouwens: 1-0. Snel daarna was Gert Jan Plaizier dichtbij de 2-0. Keeper Tim Elkhuizen loste een hard schot van Mathijn Valster en moest weer ingrijpen toen Plaizier bijna alsnog scoorde. Dat doelpunt van Plaizier kwam toch in de 33e minuut, Ilic zette van links laag voor en via wat spelers belandde de bal de middenvelder, die van dichtbij binnentikte: 2-0. RVVH had aanvallend nog geen potten kunnen breken maar scoorde toch door Everton Pires Tavares: 2-1 (38e minuut).

Na de rust trok de thuisclub in eerste instantie de goede lijn door, al moest Heerjansdam-keeper Yoël van Dalen ingrijpen na een vrije trap van Pires Tavares. Voor Heerjansdam was Plaizier nog een keer gevaarlijk, al was de hoek bij de tweede paal wel erg lastig om te scoren. Met nog 20 minuten te spelen verloor Heerjansdam langzaam de grip op de wedstrijd en kwam in de 70e minuut goed weg na een hard schot van Gazar Dermedjan tegen de paal.

Daarna voerde RVVH de druk op en Heerjansdam moest terug en kreeg alle ruimte om te counteren. Maar dat werd verschillende keren niet goed uitgespeeld al leek invaller Milan van den Berg een keer op weg naar de beslissende 3-1. Keeper Elkhuizen lag echter dwars. Keeper van Dalen van Heerjansdam moest in de slotfase twee keer met succes, ingrijpen. Bij een voorzet van invaller Huib van Barneveldt en na een schot van  Philip Dragon.