Heerjansdam verrassend onderuit tegen Drechtstreek.

15 januari 2023 13:45

Heerjansdam speelde zaterdag op de Molenwei tegen Drechtstreek (3e klasse) en verloor, met 0-1.

Heerjansdam verrassend onderuit tegen Drechtstreek.

Heerjansdam speelde zaterdag op de Molenwei tegen Drechtstreek (3e klasse) en liet zich verrassen door de ploeg uit Papendrecht: 0-1. Het was een (inhaal) wedstrijd (Districtsbeker) en door die nederlaag zijn de Dammers uitgeschakeld voor de volgende ronde. Een week eerder speelde Heerjansdam twee goede wedstrijden tijdens het trainingskamp in Albufeira, die gewonnen werden van Nivo Sparta (3-1) en Sliedrecht (1-0). Maar daar was zaterdag weinig van terug te zien.

Vanaf de aftrap waren de gasten scherper in de duels, speelden directer en was er geen krachtsverschil te zien tussen de ploeg uit de 1e klasse en de 3e klasse. De snelle 0-1 in de 8e minuut, door Thijs den Dunnen, kwam dan ook niet uit de lucht vallen en daarna was Drechtstreek voor de rust een paar keer bij nog een doelpunt. Heerjansdam kreeg in de slotfase van de eerste helft eerst een kans voor Ronald Ouwens, die net naast het doel kopte en ook Lukas Valster was dichtbij een doelpunt. Hij kopte rakelings over de kruising.

Na de rust voerde Heerjansdam het tempo wat op, tegen een inzakkend Drechtstreek. Lukas Valster had pech met zijn kopbal tegen de lat en ook Milan van den Berg was dichtbij de gelijkmaker (na een goede aanval). De ploeg van de vertrekkende trainer Paul Koster beet zich vast in Heerjansdam, tegen een niet scherpe thuisclub. Kansen waren er voldoende (en ook hoekschoppen) maar niemand vond de juiste richting. En als dat wel zo was, redde keeper Joris Moesman. Dus was de nederlaag een behoorlijke tegenvalleer voor de ploeg van trainer Ben Mierop, die ook het nieuwe seizoen trainer bij Heerjansdam is.