Heerjansdam klopt ook Nieuw Lekkerland

19 maart 2023 14:00

Heerjansdam speelde zaterdag uit tegen het altijd lastig te bespelen Nieuw Lekkerland en won met 0-3

Heerjansdam wint ook bij het lastige Nieuw Lekkerland.

Heerjansdam speelde zaterdag uit tegen het altijd lastig te bespelen Nieuw Lekkerland en de ploeg van trainer Ben Mierop was goed bij de les, want het werd 0-3.

De thuisclub had uit de laatste vier wedstrijden 12 punten gepakt, terwijl De Dammers er ‘maar’ acht pakten. Heerjansdam besefte goed wat er op het spel stond en pakte vanaf het begin de zaken goed en geconcentreerd aan.

In de 9e minuut al leek Luke Homan op de 0-1 af te stevenen. Na een prima actie, waarbij hij ook keeper Nick Schutte al voorbij was, maakte de middenvelder een loopactie te veel en redde Schutte alsnog. Zes minuten later scoorde Homan toch, omdat hij van dichtbij (na een scrimmage net voor de doellijn) de geloste bal van de doelman, binnen tikte: 0-1. Die voorsprong gaf duidelijk (nog) meer vertrouwen en de thuisclub mocht bij zijn dat o.a. Gert Jan Plaizier en Ronald Ouwens de score (voor de rust) niet verder opvoerden. Al waren de ‘Lekkerlanders’ ook twee keer dichtbij een doelpunt. Damien Muller (schot naast) en Tim van der Zee, die keeper Yoël van Dalen koppend prima met de voet zag redden.

Na de rust ging de ploeg van trainer Ronald Hulsbosch (ex-speler van Heerjansdam) opportunistischer spelen, met voorzetten en lange ballen in het strafschopgebied. Trainer Mierop greep in met een dubbele wissel. Soufiane Erriani voor Antonio Ilic en de jonge, fysiek sterke Shedwin Marina in het centrum er bij voor Plaizier. Alle goede bedoelingen van Nieuw Lekkerland gaven soms wat onrust, maar Heerjansdam bleef de wedstrijd controleren, al leed het soms wel slordig balverlies.

En bleef ook de gevaarlijkste ploeg. Twintig minuten voor tijd had Jarno Visser pech, want na een schitterende actie schoot hij hard tegen de paal. Vier minuten later toch de 0-2, toen Homan, na een voorzet van Erriani, raak kopte. En de koek was nog niet op, want net voor de blessuretijd in ging speelde Gianni Straal invaller Milan van den Berg aan. Keeper Schutte redde eerst nog, maar was kansloos toen de jonge aanvaller uit de rebound toch scoorde: 0-3.