Heerjansdam nog niet klaar met Meerkerk.

sv Meerkerk 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse/2e klasse 1 nacompetitie

21 mei 2016 14:30

Elissen, B.L.J.M.M.

Heerjansdam nog niet klaar met Meerkerk.

Heerjansdam speelde de eerste p/d-wedstrijd (1e ronde) voor handhaving in de 1e klasse tegen Meerkerk (2e periodewinnaar in de 2e klasse F) en won met 3-1. In een wedstrijd die beter en ook slechter had kunnen aflopen. Beter, omdat een 3-0 ruststand mogelijk was geweest, maar ook 2-2.

De ploeg van trainer Fop Gouman startte furieus, met een kop kans in de eerste minuut, voor Boy Stoops (over) en nog geen minuut later kopte de nuttig spelende Rob Plaizier wel raak: 1-0, na een prima voorzet van Koen Botterhuis. Tien minuten later was Stoops weer gevaarlijk toen hij de bal over keeper Klaas-Jan van Zessen schoot, maar ook over het doel. Ook Vincent Francke kwam in scoringspositie en hij schoot ook al over, voordat Thomas Mulders aan de andere kant (buitenspel?) over het doel van Sander Schreuder schoot.

Vijf minuten later scoorde de thuisclub wel toen Francke goed voorbereidend werk van Nugteren / Plaizier beheerst afwerkte: 2-0. De ploeg van trainer Theo de Boon gaf niet op en kreeg  nog meer moraal toen het in de 37e minuut via Timothy Cathalina wat terug deed: 2-1. Een minuut later had het zo maar gelijk kunnen zijn toen Mukders (via de kluts) in kansrijke positie kwam. Schreuder redde echter fantastisch.

Na de rust kwam Meerkerk steeds beter in de wedstrijd en ‘duwde’ Schreuder in de 58e minuut een schot van Ruud Vink, via de paal, uit het doel. Daarna herstelde Heerjansdam zich, met als hoogtepunt een prachtig doelpunt van Stoops: 3-1.

A.s. dinsdag volgt de return in Meerkerk, aanvang 19.00 u. De winnaar van deze ronde speelt tegen de winnaar van SSV ’65 – Altena (zaterdag werd het daar 1-3)

Scheidsrechter Elissen hield de kaarten op zak.

Scoreverloop: 1-0 (2) Plaizier,  2-0 (32) Francke,  2-1 (37) Cathalina,  3-1 (70) Stoops.