Lot Heerjansdam aan zijden draadje

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse/2e klasse 1 nacompetitie

28 mei 2016 14:30

Kalmar, L.

Heerjansdam kreeg zaterdag, in Nieuwendijk tegen Altena, een flinke dreun te verwerken. In de eerste wedstrijd van de tweede ronde van de nacompetitie verloren de Dammers onnodig met 3-0.

Onnodig omdat Heerjansdam de betere en meer kansen kreeg dan de thuisclub. Bovendien zat het niet erg mee, gezien de rode kaart voor Koen Botterhuis in de 62e minuut en het eigen doelpunt van Gert Jan Plaizier in de laatste minuut (waarmee de 3-0 een feit was). A.s. dinsdag zal alles uit de kast gehaald moeten worden om degradatie naar de 2e klasse te voorkomen.

Heerjansdam zette vanaf de aftrap Altena onder druk en in de 10e minuut dook Gert Jan Plaizier (steekbal Boy Stoops) voor keeper Marrien v/d Heuvel op en schoot, tot ontzetting van alle Heerjansdammers, de bal over het doel. De 1-0 in de 27e minuut viel eigenlijk uit het niets toen Richard de Laat in de korte hoek raak schoot: 1-0. Daarna was Stoops nog twee keer gevaarlijk en was op slag van rust Vincent Francke dreigend na een goede actie. Uiteindelijk kwam de bal niet bij Plaizier/ Stoops.

Direct na de rust testte Sharog Susani keeper v/d Heuvel met een daverende knal en een kwartier later ‘vergreep’ Botterhuis zich aan de Laat, iets wat scheidsrechter Kalmar bestrafte met rood (wat wel erg zwaar gestraft was, vonden ‘vriend en vijand’). Even later verzuimde invaller Dennis Bergman de gelijkmaker te scoren. Na een prima pass van Susani schoot de aanvaller in het zijnet.

Ondanks dat Heerjansdam met tien man speelde, bleef het op zoek gaan naar de gelijkmaker. Die mocht helaas niet vallen. Sterker nog, in de ‘omschakeling’ profiteerde Altena twee keer. Eerst door Remon Duijzer (2-0) en in de laatste minuut passeerde Gert Jan Plaizier onze eigen doelman (3-0) onder druk van Duijzer.

Scheidsrechter Kalmar trok geel voor v/d Pluijm (Altena) en rood voor Botterhuis (Heerjansdam) Die rode kaart had ook van Maastrigt (Altena) kunnen overkomen na eenzelfde soort overtreding op Stoops.

Scoreverloop: 1-0 (27”) de Laat, 2-0 (81”) Duijzer, 3-0 (89”) Plaizier (eigen doel)

Dinsdag 31 mei volgt de thuiswedstrijd op de Molenwei tegen Altena, aanvang: 19:00 uur.