Heerjansdam zakt af naar tweede klasse.

GRC-14 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse/2e klasse 1 nacompetitie

4 juni 2016 14:30

Wijk, D. van

Heerjansdam zakt af naar tweede klasse.

Na een lange reeks nacompetitiewedstrijden verloor Heerjansdam de belangrijkste wedstrijd van het seizoen. Op het veld van Unitas in Gorinchem werd de finalewedstrijd van GRC ’14 (uit Giessen) werd 2-1 verloren. Dat gebeurde in de verlenging want in de normale speeltijd werd er niet gescoord. Dus zakken de Dammers af naar de 2e klasse en neemt GRC ’14 die plaats in.

Heerjansdam begon goed, op het druk bevolkte sportpark Molenvliet. In de eerste minuut al kon Rob Plaizier niet zuiver genoeg schieten en nog geen twee minuten later was Boy Stoops keeper Dennis Mijdam al voorbij, maar kreeg de bal niet goed mee. Nadat Dennis Bergman, vanaf links komend de bal in het zijnet had geschoten, werd GRC ’14 in korte tijd twee keer gevaarlijk via de snelle Mabaschou Jarbou. Die in de 32e minuut de bal langs keeper Sander Schreuder schoot, maar David van der Linden schoot de bal uit de doelmond en vijf minuten later knalde de linkerspits, via Schreuder, de bal tegen de lat.

Net voor de rust kreeg Stoops een goede kans bij de tweede paal, die echter verloren ging omdat de aanvaller de bal miste. Na de rust drong GRC ’14 Heerjansdam terug en kreeg steeds meer kansen. Zo moest Schreuder na een uur spelen goed ingrijpen toen Jarbou voor hem opdook. Dat was de laatste kans na 90 minuten spelen en dus volgde er een slopende verlenging van twee keer een kwartier.

In de eerste verlenging sloeg GRC ’14 al snel toe door Jarbou: 0-1. Drie minuten later was het alweer gelijk toen Jelmer Nugteren een voorzet van Vincent Francke binnen kopte: 1-1. Ook in de tweede verlenging scoorde GRC ’14 al snel (met hulp van Heerjansdam) In de 109 minuut nam Ricky Vorm een hoekschop en Bergman kopte de bal ongelukkig in eigen doel: 1-2. In de resterende tijd gaf GRC ’14 dat niet meer uit handen en die vierden na het laatste fluitsignaal volop feest met de supporters.

Scheidsrechter van Wijk trok geen kaarten.

Scoreverloop: 0-1 (95) Jarbou, 1-1 (98) Nugteren, 1-2 (109) Bergman e.d.