Heerjansdam na rust op dreef tegen Spirit

Spirit 1

13 augustus 2016 14:30

Heerjansdam speelde in januari van dit jaar bij Spirit een oefenwedstrijd tegen die club en verloor kansloos met 4-0. Zaterdag oefenden beide ploegen (op de Molenwei) weer tegen elkaar en nu wonnen de Dammers ruim, met 5-2.

Maar het is niet verstandig om daar grote conclusies aan te verbinden voor de competitiewedstrijd, die beide clubs alsnel weer tegenover elkaar brengt.

Voor de rust draaide de thuisclub stroef, waar Spirit een kans kreeg(voorlangs) en voor Heerjansdam Vincent Francke die bal over de doelman schot (maar ook over het doel) De enige die wel scoorde, voor de rust, was Sergio Caminita van de gasten: 0-1.

Na de rust scoorde Francke al snel de gelijkmaker, 1-1, Ronald Ouwens zorgde voor de 2-1, na goed doorzetten van Boy Stoops. Ricardo van der Stoep schoot daarna heel beheerst raak en dat betekende 3-1. Spirit gaf niet op en kreeg weer hoop toen enkele minuten later Kevin Guttink de aansluittingstreffer binnenschoot: 3-2.

Maar daarna was het woord toch weer aan Heerjansdam en met name Gert Jan Plaizier, die zorgde fraai voor 4-2 (na een hoekschop van v/d. Stoep) en de 5-2 (na een goede actie van Stoops).