Heerjansdam niet opgewassen tegen Spijkenisse

Spijkenisse 1

9 augustus 2016 19:45

Heerjansdam speelde dinsdagavond de eerste oefenwedstrijd van dit seizoen tegen Spijkenisse, dat in de hoofdklasse uitkomt en verloor met 1-5. Voor dee ploeg van trainer Peter Wubben was het al de derde (en voor sommige selectiespelers de vierde) oefenwedstrijd. Zijn ploeg had al een goed resultaat bij Capelle (3e Divisie) door met 2-1 te winnen en bij IJsselmeervogels (3e Divisie) werd onverdiend met 1-0 verloren.

En dat die ploeg goed kan voetballen bleek ook wel op de Molenwei. Heerjansdam moest duidelijk nog wennen en Spijkenisse opende in de 11e minuut al de score door Daan Bourgonje (0-1) kort daarna gevolgd door de 0-2 van Sergino van Axel Dongen. Heerjansdam kreeg net voor de rust de beste kans, maar Rob Plaizier schoot na een goede aanval net voorlangs het doel.

Na de rust startte Heerjansdam voortvarend en Vincent Francke schoot al snel (en fraai) raak: 1-2. Spijkenisse liet zich echter niet van de wijs brengen, want ook na de rust scoorden de gasten twee keer kort achter elkaar, 1-3 door Tom den Boer en 1-4 door weer Bourgonje. De eindstand 1-5 werd door Michael van Dommelen bepaald, al hadden Francke, net daarvoor en Boy Stoops, net daarna, de stand nog een dragelijker aanzien voor Heerjansdam kunnen geven.