Heerjansdam wint topper tegen NSVV.

NSVV 1

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse D

8 oktober 2016 14:30

Zuidwijk, J.G.P.

Opstelling Heerjansdam 1

Heerjansdam wint topper tegen NSVV.

Een heuse topper stond er zaterdag (in de 2e klasse D) op het programma, tussen NSVV (2e plaats met 5-11) en Heerjansdam (1e met 5-15) En ook in deze wedstrijd bleven de Dammers zonder puntenverlies: 0-2. Al moest daar wel hard voor gewerkt worden, want NSVV gaf (logisch) niets cadeau.

Heerjansdam pakte in Numansdorp direct het initiatief, tegen een ploeg die al 19 wedstrijden ongeslagen was (competitie + nacompetitie). Het eerste kansje was voor Ronald Ouwens, die uit een lastige hoek keeper Melvin Kruijthof niet kon passeren en wat later schoot Mike Sloof net naast het doel. In de 17e minuut werd NSVV gevaarlijk, na een vrije trap van Mitchel Louwerens werd de bal bij de tweede paal naast het doel van Sander Schreuder gekopt.

Daarna was Heerjansdam een paar keer slordig met de eindpass en liet zo mogelijkheden onbenut om echt gevaarlijk te worden. Paul Scheurwater speelde Jelmer Nugteren (in goede positie voor het doel) niet goed aan, die dat daarna zelf ook deed bij Ronald Ouwens. En dat was behoorlijk slordig.

Na de rust kopte Nugteren, na een vrije trap van Richard Clement over, voordat het 0-1 werd. Louis Salacroup schoot een vrije trap richting tweede paal, waar de lange keeper Kruijthof (onder druk van Scheurwater) de bal los liet. Sloof profiteerde attent: 0-1. NSVV leek het even niet te weten en twee minuten later schoot Vincent Francke beheerst raak, na goed voorbereidend werk van Ouwens: 0-2.

Toch gaf NSVV zich niet zo maar gewonnen en werd twee keer gevaarlijk via de lastige Kelvin van der Giessen. Bij de eerste kans redde Schreuder fantastisch (veel mensen op de tribune telden al een doelpunt) en voorkwam daarmee de aansluittreffer en de tweede keer, een paar minuten later, schoot de aanvaller naast het doel.

Heerjansdam verzuimde daarna, de ruimte die het kreeg, goed uit te spelen voor nog een goal en NSVV was nog een keer dreigend door van der Giessen, die een keer hard voorlangs het doel van Schreuder schoot.

Scheidsrechter Zuidwijk trok geel voor Scheurwater (Heerjansdam) Scoreverloop: 0-1 (56) Sloof, 0-2 (58) Francke.