Heerjansdam wint eerste periode in 2e klasse D.

BVCB 1

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse D

29 oktober 2016 14:30

Kraak, S.C.

Opstelling Heerjansdam 1

Heerjansdam wint eerste periode in 2e klasse D.

Heerjansdam speelde in Bergschenhoek tegen concurrent BVCB (2e op 3 punten van Heerjansdam) niet alleen om de koppositie te behouden, maar ook om de (1e) periodetitel. De spannende wedstrijd eindigde onbeslist: 1-1 en dat was voldoende voor de Dammers terwijl de thuisclub moest winnen.

Heerjansdam startte voortvarend en Ronald Ouwens scoorde al snel 0-1 (4e min.) na een goed lopende aanval, o.a. via Paul Scheurwater en Jelmer Nugteren. Tien minuten later scoorde Evan Blom al de gelijkmaker: 1-1. Daarna ontspon een felle strijd om de overwinning, met kansjes en kansen voor beide ploegen

Ricardo van der Stoep schoot rakelings voorlangs het doel van keeper Wesley van der Molen, Louis Salacroup zag zijn lob over het doel gaan en kopte op slag van rust (vrije trap Richard Clement) vallend net naast. Daar tussendoor moest keeper Sander Schreuder de lange spits Michael de Rooy van een doelpunt afhouden en was de doelman ook goed bij de les (net na de rust) na een vlot lopende counter van BVCB.

En hij kwam ook als winnaar uit de strijd na een heuse scrimmage in zijn doelgebied. Daarna had Heerjansdam weer een goede fase in een wedstrijd die langzamerhand een ‘vechtwedstrijd’ was geworden. In een hoog tempo en veel duels, waar nu Heerjansdam een paar keer erg gevaarlijk werd. Zo zag Ouwens van de Molen redden en werd wat later een inzet van de spits van de doellijn getrapt, Salacroup stuitte ook op de doelman.

Heel Heerjansdam ‘claimde’ een kwartoer voor tijd een strafschop, na een overtreding op Scheurwater in het strafschopgebied (al leek ook Ouwens ‘lastig’ geweest te zijn voor Scheurwater) Niet te min kreeg Heerjansdam een vrije trap mee van scheidsrechter Kraak, die ‘gewoon’ buiten het strafschopgebied genomen moest worden.

In de wat hectische slotfase drong BVCB weer aan en de boomlange de Rooy miste twee keer de juiste richting met zijn kopballen. Heerjansdam verzuimde de ruimte die het aanvallend kreeg te benutten, omdat veelal de verkeerde keuzes werden gemaakt en dus balverlies opleverde.

Scheidsrechter Kraak gaf geel aan de Kock en Walbeek (BVCB). Scoreverloop: 0-1 (4) Ouwens,  1-1 (15) Blom.