Heerjansdam simpel langs Alblasserdam.

Alblasserdam 1

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse D

26 november 2016 14:30

Lith, S.J.P.M. van

Heerjansdam simpel langs Alblasserdam.

Na vier wedstrijden zonder winst (twee verlies en twee keer gelijk) won Heerjansdam weer eens. En flink ook, want Alblasserdam werd op de Molenwei met 5-0 geklopt. Zonder overigens ‘de pannen van het dak’ te spelen.

Heerjansdam startte nog wel sterk en had na een halve minuut spelen de score al kunnen openen. Louis Salacroup kopte na een goede voorzet van Ricardo van der Stoep echter over het doel van keeper Siggy Schutte. Daarna stokte het een tijdlang bij de Dammers, mede omdat het tempo te laag was en er veel balverlies geleden werd, tegen een inzakkend Alblasserdam. Een kwartier voor de rust herpakte Heerjansdam zich wat en Ronald Ouwens zag zijn kopbal, bij de tweede paal, gestopt worden door Schutte (al was het een lastige hoek om te scoren).

Twee minuten later kreeg Alblasserdam eigenlijk de enige echt goede kans van de wedstrijd. Na een counter schoot Leroy Rubio-Rijsdijk in de handen van keeper Sander Schreuder. Een minuut later schoot Louis Salacroup aan de andere kant, via de paal, wel raak: 1-0. Na de rust voerde Heerjansdam het tempo iets op en Alblasserdam was direct ‘gezien’.

Jelmer Nugteren schoot in het zijnet en hij kopte na een prima voorzet van Koen Botterhuis goed in, maar Schutte redde knap en Salacroup dwong een hoekschop af. In de 64e minuut zette Ronald Ouwens met Richard Clement een goede combinatie op, die door Salacroup bij de tweede paal werd ingetikt: 2-0. Niet veel later gevolgd door de 3-0 van Ouwens, die goed doorzetten van Mike Sloof afmaakte.

Tien minuten voor tijd kreeg Mustafa Yildirim een rode kaart van arbiter van Lith, dat bij ‘vriend en vijand’ verbazing wekte (een overtreding die misschien geel waard was). Heerjansdam wist, via Boy Stoops, wel raad met de ruimte die het daarna kreeg, want hij scoorde de 4-0 nadat Ouwens goed oog voor de vrijgelopen voor de invaller had en een minuut later deden beide dat nog een keer en zorgde Stoops dus voor de 5-0 einstand.

Rest nog te vermelden dat bij Alblasserdam een kwartier voor tijd de 15-jarige Glenn de Jong inviel, tot vreugde van de supporters en familie.

Scheidsrechter van Lith trok geel voor Botterhuis (Heerjansdam) Lambermont, Rubio-Rijsdijk en v/d Woerd (Alblasserdam) Rood was er voor Yildirim (Alblasserdam) in de 81e minuut.

Scoreverloop: 1-0 (37) Salacroup, 2-0 (64) Salacroup, 3-0 (68) Ouwens, 4-0 (88) Stoops, 5-0 (89) Stoops.