Heerjansdam niet in de problemen bij FC Binnenmaas.

Binnenmaas 1

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse D

10 december 2016 14:30

Raven, P.

Opstelling Heerjansdam 1

Heerjansdam niet in de problemen bij FC Binnenmaas.

Heerjansdam sloot de laatste competitiewedstrijd van 2016 af met winst bij FC Binnenmaas: 0-2. Voor de rust stond het goed bij de ploeg van trainer Fop Gouman, wat na de rust allemaal wat minder was, zonder echt in de problemen te komen, want pas in de laatste minuut kreeg de thuisclub de eerste echt goede kans.

Voor de rust had Heerjansdam veel balbezit tegen een inzakkend FC Binnenmaas, wat wel de eerste kans kreeg. Yordi Molendijk schoot (na een pass van Sven Post) in redelijke positie wat wild voorlangs het doel van keeper Sander Schreuder. Na tien minuten spelen schoot Paul Scheurwater aan de andere kant rakelings naast het doel van keeper Bart de Keijzer, wat Jelmer Nugteren even later ook deed.

De 0-1 in de 30e minuut viel niet als een verrassing. Ricardo van der Stoep opende van rechts ‘over de hele’ naar Louis Salacroup, die van achter in het strafschopgebied, via een tegenstander, raak schoot: 0-1. Een kleine tien minuten later begon Nugteren op rechts aan een goede actie en hij vond Ronald Ouwens op de penaltystip. De spits zag wat verder van het doel Salacroup vrij staan en die bedacht zich geen moment. Met zijn ‘verkeerde been’ haalde hij hard uit: 0-2.

Na de rust beet FC Binnenmaas wat feller van zich af, al kwamen de Dammers nooit echt in de problemen. Sterker nog Nugteren kwam twee keer in goede positie om de 0-2 voorsprong verderuit te bouwen. Eerst kopte hij (na een vrije trap van Thomas Oomsen) van dichtbij in de handen van keeper de Keijzer en een handvol minuten later schoot de middenvelder (na een pass van van der Stoep) via de lat over het doel.

Het leek wel of FC Binnenmaas, met nog een kwartier te spelen, de schroom van zich afgooide. Molendijk zette voor op Rianto Vrutaal, die voorlangs het doel van Schreuder kopte en in de laatste minuut moest de doelman van de koploper nog een goede kopbal uit de bovenhoek tikken. Wel knap van Schreuder, niet al te veel te doen hebben en als je er moet staan, dan er ook staan. En daarmee hield hij (en de rest van zijn ploeg) voor de 8e keer deze competitie een ‘clean-sheet’.

De 24-jarige scheidsrechter Raven uit Enkhuizen leidde de wedstrijd bekwaam en trok geel voor Scheurwater (Heerjansdam).

Scoreverloop: 0-1 (30) Salacroup,  0-2 (39) Salacroup.