Heerjansdam wint tweede periode

4 maart 2017 15:00

Kraak, S.C.

Opstelling Heerjansdam 1

Het was even afwachten voor Heerjansdam hoe het de tegenvallers van de laatste twee wedstrijden verwerkt had. De koploper had daarin maar 1 punt gehaald. Uit tegen Spirit, dat zelf de punten ook hard nodig heeft om weg te komen uit de onderste regionen, won de ploeg van trainer Fop Gouman met 2-5. Een prima herstel dus voor de lijstaanvoerder van de 2e klasse D.

Louis Salacroup schoot in de 2e minuut rakelings voor het doel langs van keeper Bastiaan Haasnoot, op aangeven van Jordi Dekker. Ruim 10 minuten later werd het 0-1 door Ronald Ouwens na goed werk van o.a. Boy Stoops op rechts. Daarna moest keeper Thijs Botterhuis goed ingrijpen na een schot van Raoul Haliwela. Voor de rust kreeg Heerjansdam niet al te veel kansen meer maar scoorde toch. Ronald Ouwens bediende, na een goed lopende aanval, Boy Stoops die beheerst de 0-2 binnenschoot.

Na de rust besliste Heerjansdam eigenlijk de wedstrijd binnen 7 minuten. Stoops onderschepte op het middenveld een verkeerde pass van de thuisclub en schoot de bal knap langs de uitkomende doelman Haasnoot: 0-3. Twee minuten later stuurde Ouwens Jelmer Nugteren de ruimte in en die schoot de bal fantastisch (via de lat) achter Haasnoot: 0-4.

Toch wilde Spirit zich niet zo maar gewonnen geven en bleef knokken voor een goed resultaat. In de 62e minuut scoorde Timme van Hof bij de 2e paal 1-4. Heerjansdam leek even van slag en keeper Botterhuis moest binnen tien minuten twee knappe reddingen verrichten om de thuisclub nog meer energie te geven in de jacht op een beter resultaat.  De 2-4 viel een minuut later toch toen Ruben Slooff in de 73e minuut raak schoot.

Heerjansdam herstelde zich razendsnel want drie minuten later vond Salacroup topscoorder Ouwens op rechts en die ging richting doel. Vervolgens schoot de aanvaller de bal knap langs Haasnoot: 2-5.

Scheidsrechter Kraak trok geel voor Dekker (Heerjansdam). Scoreverloop: 0-1 (18) Ouwens, 0-2 (38) Stoops, 0-3 (49) Stoops) 0-4 (51) Nugteren, 1-4 (62) van Hof, 2-4 (73) Slooff, 2-5 (76) Ouwens.

Bijzonderheden: Heerjansdam wint (na ook de 1e periode te hebben gewonnen) de 2e periode. Wat een knappe prestatie is van de spelersgroep, de technische staf en begeleiding. Al wordt dat onvoldoende op waarde geschat. Hellevoetsluis neemt de periode over van Heerjansdam.