Heerjansdam en Pelikaan scoren niet

18 februari 2017 14:30

Lith, S.J.P.M. van

Opstelling

Heerjansdam en Pelikaan verwenden het publiek zaterdag op de Molenwei niet. De topper in de 2e klasse D eindigde in een bloedeloos gelijkspel: 0-0. In een wedstrijd waar de thuisclub het meeste balbezit had en de gasten gokten op een succesvolle counter. En kreeg misschien wel de beste kansen.

In het eerste half uur was Anouar Said twee keer gevaarlijk. Eerst schoot hij voorlangs het doel van keeper Thijs Botterhuis en ruim vijf minuten later redde de doelman goed, toen Said richting doel kon, na een verkeerde terugspeelbal van Vincent Francke. Daarna was Heerjansdam twee keer gevaarlijk, eerst schoot Louis Salacroup hard voorlangs het doel van keeper Jordi Lingen en even later redde de doelman na een schot van Jelmer Nugteren. Op slag van rust kon Paul Scheurwater in samenwerking met Nugteren de bal niet achter Lingen krijgen.

Na een uur spelen leek Ronald Ouwens te gaan scoren, maar zijn iets te zachte inzet kon door Lingen net voor doellijn gepakt worden. Halverwege de tweede helft zette Pelikaan even aan en moest keeper Botterhuis goed in actie komen, na een schot van Jeffrey Nossent en een minuut later van Sharog Susani, die van de Dammers wel erg veel vrijheid kreeg.

De laatste tien minuten hadden beide ploegen wel vrede met die 0-0 stand en vonden het wel best.

Scheidsrechter van Lith trok geel voor Richard Clement (Heerjansdam) en Jeffrey Nossent (Pelikaan).

Bijzonderheden: voor de wedstrijd werd er een minuut stilte gehouden voor (eerder de week) overleden Hennie van Buren, trouw supporter van Pelikaan.

De geschorste Heerjansdam-trainer Fop Gouman zat op de tribune en werd vervangen door Coen Scheurwater.