Goede wedstrijddag voor Heerjansdam

18 maart 2017 14:30

Nefkens, G.J.

Opstelling

Zonder echt goed te spelen won Heerjansdam op de Molenwei verdiend met 3-0 van NSVV. Een leuke bijkomstigheid was dat de naaste belager, Hellevoetsluis verloor en de ploeg van trainer Fop Gouman nu weer vier punten voorsprong heeft in de ‘tombola’, die de 2e klasse D is.

Het beste gedeelte van de Dammers waren de eerste 35 minuten. Thomas Oomsen had in de 13e minuut pech met een fraai schot tegen de binnenkant van de paal, een goede combinatie tussen Jelmer Nugteren en Thomas Oomsen werd door de laatste over het doel geschoten en even later kopte Nugteren over na een vrije trap van de linksachter.

Net voor het eerste doelpunt viel miste Ronald Ouwens vrij voor het doel van keeper Melvin Kruijthof, na een goede combinatie met Louis Salacroup. In de 34e minuut was het wel raak, na een mooie aanval via Louis Salacroup en Boy Stoops schoot Jelmer Nugteren raak: 1-0.

Na de rust kwam Boy Stoops tot twee keer toe in goede positie voor het doel en beide keren stond keeper Melvin Kruijthof op de goede plaats om in te grijpen. NSVV kon aanvallend geen potten breken en moest het doen met een aardig schot van Leonard Bruijnzeel, dat naast het doel van keeper Sander Schreuder ging. Na ruim een uur spelen speelde Jelmer Nugteren Ronald Ouwens vrij en de spits scoorde bekwaam 2-0.

Een smetje op de wedstrijd was dat Thomas Oomsen in de 79e minuut tegen een rode kaart opliep (2 keer geel). Bij NSVV dacht men waarschijnlijk dat er nog wel wat te halen was (zonder overtuiging en succes dus). Het kwam bedrogen uit want het was Heerjansdam dat nogmaals toe sloeg. Boy Stoops bereikte (via een tegenstander) Ronald Ouwens en die schoot de 3-0 op het scorebord.

Scheidsrechter Nefkens trok geel voor Schreuder en rood voor Oomsen (twee keer geel) van Heerjansdam. Bij NSVV ging Bruijnzeel op de bon.

Scoreverloop: 1-0 (34) Nugteren,  2-0 (64) Ouwens,  3-0 (84) Ouwens.