Dramatische start Heerjansdam niet fataal

1 april 2017 14:30

Steenbergen, R.M.

Opstelling

Heerjansdam (1e met 40 pt.) won de topper tegen BVCB ( 3e met 35 pt.) in de 2e klasse D. (na een dramatische start) met 3-2. Op de dinsdagtraining voor de wedstrijd was Louis Salacroup geblesseerd geraakt op het ‘fraai geprepareerde trainingsveld’ en tegen BVCB viel Boy Stoops na vier minuten spelen al geblesseerd uit. En of dat niet genoeg was werd het in de 7e minuut 0-1 door Yousif de Kock, die een blunder van keeper Sander Schreuder afstrafte.

Dat alles kwam het zelfvertrouwen niet ten goede en dus kwam de gelijkmaker in de 34e minuut als geroepen. Invaller Jordi Dekker haalde ongenadig hard uit toen de bal voor zijn voeten viel: 1-1. Twee minuten later echter sloeg BVCB weer toe, na slecht ingrijpen bij de tweede paal bereikte een pass van Robin van Willigen Rob Rutten die van dichtbij hard raak schoot: 1-2.

Na de rust zette de ploeg van trainer Fop Gouman collectief de schouders eronder(en naarmate de tweede helft vorderde, ook een drietal wissels) en voerde de druk op. BVCB moest terug en stak in de 70e minuut (ongewild) de helpende hand toe. Heerjansdam-spits Ronald Ouwens wilde laag voorzetten op Paul Scheurwater / Jelmer Nugteren. Mike van der Steen voorkwam dat zo ongelukkig dat hij zijn eigen doelman Wesley van der Molen passeerde: 2-2. Drie minuten later kon Schreuder, na een hoekschop, met moeite weer een achterstand voorkomen toen Tim de Koning in goede positie in de handen van de doelman schoot.

Met daarna nog 20 minuten te spelen had de thuisclub de gasten volledig in de tang. Scheurwater kopte na een hoekschop van Dekker rakelings naast het doel, Dekker zelf zag een doelpunt afgekeurd worden, nadat hij de bal uit de handen van doelman van der Molen had getrapt. De beloning voor het harde werken kreeg Heerjansdam een paar minuten later. Dekker schoot een vrije trap van rechts prima voor het doel en Scheurwater kopte onberispelijk raak: 3-2.

Scheidsrechter Steenbergen trok geel voor Nugteren (Heerjansdam) van Willigen, Bos en de Ronde (BVCB).

Scoreverloop: 0-1 (7) de Kock, 1-1 (34) Dekker, 1-2 (36) Rutten, 2-2 (70) e.d. van der Steen, 3-2 (81) Scheurwater.