Heerjansdam – Piershil gestaakt

22 april 2017 14:30

Spaans, H.

Opstelling

Dat Heerjansdam niet meer de vorm heeft van voor de winterstop, bleek zaterdag op de Molenwei tegen Piershil. Al moet dat wel in perspectief worden gezien want de wedstrijd werd in de 67e minuut (bij een 0-1 stand) gestaakt.

Oud-Piershil voorzitter Cors van Etten werd tijdens de rust onwel in de kantine. Na gereanimeerd te zijn kon dhr. Van Etten vervoerd worden naar het ziekenhuis. Zaterdagavond was zijn toestand stabiel op de hartbewaking, maar van Etten was niet bij kennis.

Na twintig minuten spelen in de tweede helft staakte scheidsrechter Spaans (na ingelicht te zijn door het bestuur van de vv Heerjansdam) de wedstrijd. Uiteraard is bij zo een triest gebeuren een voetbalwedstrijd niet belangrijk meer, toch nog een beknopt verslag.

Heerjansdam startte goed en zag Jordi Dekker al snel voorlangs het doel van keeper Peter Konings schieten, die een paar minuten later moest ingrijpen toen Dekker (na een steekbal van Ronald Ouwens) voor hem opdook. In de 13eminuut werden de gasten gevaarlijk via Jan Jaspers, die keeper Sander Schreuder zag redden. Toen Piershil meer grip op de wedstrijd kreeg scoorde het direct. Een voorzet van Edwin Bestebreur werd door Jaspers fraai ingekopt: 0-1. Heerjansdam was direct van slag en het was aan Schreuder te danken dat de stand zo bleef tot aan de rust. Joost Both schoot eerst in kansrijke positie over het doel en Schreuder redde, net voor de rust, fantastisch toen de middenvelder hem met een lob wilde verrassen.

Na de rust ging Heerjansdam op zoek naar de gelijkmaker. Doelman Konings hield eerst Ouwens van de gelijkmaker en een aantal minuten later ook Jelmer Nugteren, die daarna in de 61 minuut rakelings naast het doel schoot, na een steekbal van Paul Scheurwater. Dat was het laatste gevaarlijke moment van de wedstrijd.