HEERJANSDAM 1 KAMPIOEN

6 mei 2017 14:30

Vreeswijk, P.C.

Opstelling Heerjansdam 1

Heerjansdam speelde zaterdag uit tegen het lastig te bespelen Hellevoetsluis en won knap met 1-2. Omdat Nieuwenhoorn niet kon winnen bij Alexandria ’66 (3-3) is de ploeg van trainer Fop Goumen niet meer in te halen in de wedstrijd die op 13 mei gespeeld zal worden.

Heerjansdam zat direct goed in de wedstrijd tegen Hellevoetsluis, dat een ‘power- en stuntploeg’ is. De ploeg van trainer Edwin de Koning was dit seizoen al een paar keer van een achterstand terug gekomen. En zal toch verbaasd hebben opgekeken dat het voetballend te kort kwam tegen een goed combinerend Heerjansdam.

In de 2e minuut al schoot Jelmer Nugteren uit de draai rakelings naast het doel, kopte Ronald Ouwens in de handen van keeper Deshney Hoornweg en was Nugteren weer gevaarlijk met twee keer een kopbal, wat niet meer dan een hoekschop opleverde en een bal over de lat. De 0-1 (27e minuut) van de balvaste Ronald Ouwens op aangeven van Nugteren en de 0-2 (37e minuut) van weer Ouwens, na een goede actie van Vincent Francke, waren een logisch gevolg van het overwicht van Heerjansdam. Het had nog erger voor de thuisclub kunnen zijn als, op slag van rust, het vizier van Francke wat scherper had gestaan.

Net na de rust werd de 0-3 van Ouwens wegens vermeend buitenspel afgekeurd en toen het een minuut later 1-2 werd door een ongelukkig eigen doelpunt van Thomas Oomsen, werd het echt spannend. De thuisclub ging op jacht naar de gelijkmaker en Heerjansdam verzuimde toe te slaan in de omschakeling. Zo kregen Louis Salacroup en Francke de kans op de 1-3 en voor Hellevoetsluis schoot Frank van Gelderen van afstand rakelings over het doel van keeper Sander Schreuder, zag het ook een doelpunt wegens buitenspel afgekeurd worden en Davy Mierop in de handen van Schreuder schieten. In de slotfase werd Boy Stoops nog een keer onterecht teruggefloten toen hij in een duel zijn tegenstander met een overtreding opzij zou hebben gezet.

Scheidsrechter Vreeswijk trok geel voor Salacroup.

Scoreverloop: 0-1 (27) Ouwens, 0-2 (37) Ouwens, 1-2 (54) Oomsen, e.d.