Wieldrecht 2 - Heerjansdam 2 " Een goed begin .........."

Wieldrecht 2

Mannen zaterdag, 2, 1e klasse A

3 september 2016 12:00

Pluijm, H.A.A.TH. van der

opmerkingen

Prima in de discipline gespeeld hoe wij druk willen zetten op onze tegenstander. Daaruit een paar kansen en 2 goals afgedwongen. Na rust 10 minuten lang ons laten intimideren door het fysieke geweld van Wieldrecht en hun opportunistische spel. In die situatie moet je proberen om de bal langer rond te spelen en de druk van de ketel te halen. Ook slimmer omgaan met blessures. Daarna de draad weer opgepakt en door een paar wissels de 3-0 afgedwongen.

Opstelling Heerjansdam 2

Na een voorbereidingsperiode van 4 weken waarin wij in verschillende samenstellingen 4 wedstrijden met wisselend succes hadden afgewerkt stond gisteren de 1e competitie wedstrijd op het programma. Op de donderdag vooraf een wedstrijdgerichte training afgewerkt in hoe wij het organisatorisch neer willen zetten en dat resulteerde direct in het afdwingen van 3 grote kansen waarbij de 3e mogelijkheid in de 12e min. raak was. Siar onderschepte de bal en speelde Lars vrij voor de keeper en Lars ronde beheerst af 0-1. Een paar minuten later een goede aanval over de linkerkant waarbij Jordi Dekker beheerst afronde en zo de 0-2 op het bord bracht. Tot aan de rust waren wij de bovenliggende partij en had de score wat grote kunnen cq moeten zijn. Met een 0-2 voorsprong gingen wij de rust in, in de kleedkamer hamerde wij erop dat Wieldrecht waarschijnlijk de 2e helft alles of niets zou gaan spelen om een aansluitings treffer te maken. Dit gebeurde ook en wij kwamen in de eerste 10 minuten na rust vol onder druk te staan. In deze 10 min. kwamen wij 2 keer goed weg dat Wieldrecht hun kansen niet verzilverde anders was de aansluitingstreffer een feit geweest. Daarna herpakte wij ons langzaam weer en met 2 wissels brachten wij 2 spelers in het veld met snelheid om de ruimte die Wieldrecht liet te kunnen benutten. Uiteindelijk resulteerde dit in een 3e doelpunt waarbij een hoofdrol was weg gelegd voor Bas van Lenten die na een fraaie individuele actie de bal terug lag op Maurice de Boer en zo zorgde de 2 invallers voor de nekslag voor Wieldrecht. Al met al een terechte overwinning en een goed begin. Volgende week de eerste van 2 thuiswedstrijden tegen De Meeuwen 2.