Terechte nederlaag

24 september 2016 12:30

Velthoven, L.M.M. van

Opstelling Heerjansdam 2

Na 2 thuiswedstrijden waarin wij onnodig 5 punten hebben laten liggen stond vandaag de uitwedstrijd tegen Papendrecht 2 op het programma. Ondanks dat ik de spelers voor het begin van de wedstrijd op het hart heb gedrukt dat wij scherp moesten beginnen, was het alleen Papendrecht dat die scherpte in de wedstrijd had. Wij stonden erbij en keken er naar. Het hele team speelde angstig en de meeste spelers waren zich aan het verstoppen en wilden de bal liever niet dan wel. Dan kun je erop wachten dat je wordt afgestraft en dat gebeurde ook. In de 30e minuut kreeg Papendrecht 2 een strafschop en daaruit scoorden zij de verdiende 1-0. Ik had de hoop dat de schade tot aan de rust beperkt zou blijven maar helaas scoorde Papendrecht in de 40e minuut uit een goede individuele actie van de rechtsbuiten de 2-0. Na een stevig gesprek in de kleedkamer begonnen wij beter aan de 2e helft. Wij hadden wat meer balbezit en waren wat scherper in de duels. Het bleef wel oppassen voor de messcherpe counters van Papendrecht. In de 60e minuut bracht ik Maurice en Sven in de ploeg en die gaven het team aanvallend wat meer dreiging. Binnen 2 minuten zetten zij beiden een prima aanval op over de rechterflank die uiteindelijk door Rob Plaizier tegen de touwen werd geschoten. Het laatste half uur hebben wij nog alles geprobeerd om een punt uit het vuur te slepen en dat had misschien op basis van het laatste half uur terecht geweest.
Alleen een wedstrijd duurt 90 minuten en op basis van wat wij de eerste 60 minuten lieten zien is de overwinning voor Papendrecht terecht te noemen. Op naar Oranje Wit volgende week waar wij toch echt na 2 nederlagen achter elkaar voor de overwinning moeten gaan.