Verdiende overwinning Heerjansdam 2

10 december 2016 11:45

Gerritsen, C.J.

Opstelling Heerjansdam 2

Na de deceptie van vorige week tegen Groote Lindt stond vandaag de wedstrijd tegen Rijsoord 2 op het programma. Wij hadden vandaag Steve en Seb er weer bij, helaas haalde Thijs deze wedstrijd niet met zijn enkelblessure en moest Dennis Bergman op het laatste moment vervangen worden door Bas van Lenten. Vanaf minuut 1 probeerde beiden ploegen te voetballen van achteruit en golfde het spel op en neer. In de 12e minuut de eerste grote kans voor Heerjansdam, Lars alleen op de keeper af, maar helaas liep Lars naar de verdediger toe ipv van hem af en kon de verdediger met een sliding de bal tot corner verwerken. In de 15e minuut een goede aanval over de rechterflank waarbij Rob de afvallende voorzet in 1 keer uit de lucht voorlangs schoot. Hierna golfde het spel nog steeds op en neer zonder echt grote kansen voor beide doelen. In de 37e minuut slecht uitverdedigen van Heerjansdam en Rijsoord schiet de bal bij de 1e paal naast. Dan in de 39e minuut een prima loopactie naar de zijkant van Lars die een gat trekt voor de 2 middenvelders Rob en Maurice. Een prima 1-2 tussen deze 2 spelers en Maurice die oog in oog met de keeper de trekker over haalt 0-1.
In de 45e minuut nog een strakke bal die rakelings voorlangs de goal van Rijsoord vliegt. In de 51e minuut goed doorzetten van de middenvelder van Rijsoord die een prima steekpass geeft op de rechtsbuiten die de bal keurig in de verre hoek schuift 1-1. In de 53e minuut een zelfde situatie aan de andere kant maar helaas kan Bas de prima steekbal van Lars niet afmaken. In de 55e minuut een prima actie van Bas aan de linkerkant en een keurige bal terug op de 16 meter, helaas wordt het schot geblokt van Roel. In de 59e minuut een over
treding op Roel in de 16 meter en een penalty voor Heerjansdam, Lars achter de bal, maar waar hij de bal vorige week vanaf de stip wel binnenschoot
pakte de keeper deze penalty. Het laatste half uur nog veel situaties die veelbelovend waren maar vaak stranden door verkeerde keuzes of ingrijpen door de verdedigers. In de 82e minuut een vrije trap die door Siar indraaiend richting 2e paal wordt getrapt. Bij de 2e paal staat Lars die met de winnende in ieder geval de nare smaak van zijn gemiste penalty kon wegspoelen 1-2.
Volgende week nog een oefenwedstrijd bij VVGZ 2 om 12:00 en daarna winterstop.
Fijne feestdagen en jaarwisseling.