SHO – Heerjansdam onbeslist

...
Assist: Roel Peterse

21 januari 2017 14:30

Heerjansdam (kampioenskandidaat in de 2e klasse D) speelde een oefenwedstrijd in Oud-Beijerland tegen SHO (kampioenskandidaat in de 1e klasse C) heel verdienstelijk met 1-1 gelijk, waar een overwinning best ook mogelijk was geweest.

De thuisclub speelde in eerste instantie wat beter dan de Dammers, zonder echte kansen te krijgen. Die kwam er wel in de 22e minuut voor Giovanni Klaverweide. Alleen op het doel afgaande kreeg hij de bal niet langs keeper Sander Schreuder, die goed naar de bal bleef kijken en de korte hoek prima verkleinde. Ruim vijf minuten later stuurde voor Heerjansdam Jelmer Nugteren rechterspits Vincent Francke de ruimte in, die op zijn beurt alleen richting doel ging. Het schot over keeper Michael Termijn kon door de doelman dusdanig van richting veranderd worden, dat de bal rakelings langs de verkeerde kant van de paal naast ging.

Na de rust ging Heerjansdam steeds ‘vrijer’ voetballen en kreeg ook wat kansjes / kansen (o.a. Jelmer Nugteren en Dennis Bergman) maar gescoord werd er (nog) niet. Sterker nog, in de 77e minuut werd het 1-0 door Egon Paloji, die voorbereidend werk van Klaverweide afwerkte. In de 83e minuut werd het (terecht) toch gelijk door Ronald Ouwens, die een lange, diepe bal van Roel Peterse richting tweede paal, fraai binnenkopte: 1-1.