Heerjansdam bij De Alblas van 3-0 naar 3-7

De Alblas 1

28 januari 2017 15:00

Heerjansdam bij De Alblas van 3-0 naar 3-7.

De ene (oefenwedstrijd) is de andere niet. Vorige week speelde Heerjansdam (knap) gelijk bij SHO (1e klasse) 1-1 en zaterdag tegen De Alblas (3e klasse) stonden de Dammers na een half uur spelen (terecht) met 3-0 achter. Hoe wonderbaarlijk verliep het na de rust, want de eindstand was 3-7.

De thuisclub begon voortvarend en keeper Thijs Botterhuis van Heerjansdam moest de eerste twintig minuten al drie keer handelend optreden om een achterstand te voorkomen. Daarna liep De Alblas alsnog binnen het half uur spelen uit naar 3-0. De 3-1 die Rob Plaizier, tien minuten voor de rust na goed doorzetten scoorde, bracht weer een sprankje hoop en dat werd na de rust met volle overtuiging doorgezet.

Zes wissels, een hoger tempo en meer felheid bij de Dammers, deden De Alblas naar adem happen. Het werd nu opgejaagd en kwam er dan ook niet meer aan te pas. Na een kwartier spelen in de tweede helft was er de voorsprong, Richard Clement, 2-3, Vincent Francke 3-3 en 3-4 door Ronald Ouwens.

De Alblas zag daarna de achterstand gestaag verder oplopen. Louis Salacroup schoot de 3-5 in, Ronald Ouwens 3-6 en in de laatste seconde zorgde Jelmer Nugteren voor de fraaie 3-7.