Heerjansdam kan achterstand niet wegwerken

Piershil 1

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse D

2 mei 2017 20:00

Spaans, H.

Heerjansdam kon dinsdagavond in het restant van de wedstrijd tegen Piershil, niet de gewenste punten pakken. Met totaal nog 25 minuten te spelen begon het op de Molenwei met 0-1 en eindigde de miniwedstrijd in 1-2.

Het had misschien nog anders kunnen lopen toen, na de hoekschop van Louis Salacroup de bal door de handen van keeper Peter Konings glipte, iemand van de thuisclub had kunnen profiteren. Nadat Salacroup een aantal minuten later een poging van afstand had geprobeerd werd het in de 77e minuut 0-2 door Alex van Dijk, die na een counter alleen richting keeper Sander Schreuder afging.

Twee minuten later kreeg men bij Heerjansdam weer hoop. Toen Gert Jan Plaizier door Konings tegen het gras werd gewerkt in het strafschopgebied en Koen Botterhuis de toegekende strafschop onberispelijk binnen schoot: 1-2.
Met nog tien minuten te spelen werd Boy Stoops voor Ricardo van der Stoep ingebracht, maar ging de tijdsdruk een grote rol spelen. Elke bal die door de Dammers voor het doel van Piershil werd gebracht, werd nog harder door de gasten eruit getrapt. Vlak voor tijd kreeg Piershil nog een kans de voorsprong uit te bouwen, Patrick Korpel schoot tegen de paal.