Heerjansdam start met winst.

Excelsior Maassluis 2

12 augustus 2017 14:30

Heerjansdam speelde, op de Molenwei, de eerste oefenwedstrijd van het seizoen tegen Excelsior M. 2 en won met 2-1. Dan zullen veel mensen zeggen: dat is mager, maar de jonge talentvolle ploeg uit Maassluis kan aardig voetballen en werd afgelopen seizoen voor de vierde keer kampioen in de Res. Hoofdklasse West 2. Al waren daar niet zo veel spelers meer van bij.

Heerjansdam begon met twee nieuwe spelers in de basis, keeper Yoël van Dalen (ex-Barendrecht) en Mathijn Valster (ex-Rijsoord) en de spits van Heerjansdam 2 (afgelopen seizoen) Lars Brinkman. Na de rust maakte ook Claudio Barros (ex-Papendrecht) zijn debuut bij Heerjansdam.

In de 12e minuut werd het 1-0 toen Brinkman beheerst een steekbal van Louis Salacroup afrondde: 1-0. Daarna zag Salacroup zijn geplaatste schot door keeper Lars van Gastel fraai uit de beneden hoek getikt worden en had Jelmer Nugteren pech dat zijn kopbal van de doellijn werd gehaald. Even later werd het toch 2-0 door Ricardo van der Stoep, toen Brinkman goed het overzicht behield, na een actie vanaf links. Net voor de rust moest Heerjansdamkeeper van Dalen echt in actie komen toen Tobi Fasanya voor hem opdook.

Na de rust zakte Heerjansdam weg en scoorde Guillemo Montero de aansluittreffer: 2-1. Excelsior M. bleef de wat beter voetballende ploeg (zonder echt uitgespeelde kansen) en voor Heerjansdam verzuimde Gert Jan Plaizier tot twee keer toe het derde doelpunt voor de thuisclub te scoren.