Heerjansdam blijft ongeslagen in de (poule)districtsbeker.

Sparta (AV) 1

Mannen, 1, Groep 1 46

19 september 2017 20:00

Dinsdagavond speelde Heerjansdam de eerder afgekeurde districtsbekerwedstrijd, uit bij Sparta (av) en won, met 2-4. En daarmee bleef de ploeg van trainer Patrick Kok ongeslagen in poule 46. Voor beide ploegen stond er eigenlijk niets meer op het spel, want Sparta had al twee keer verloren.

Toch wilden de Rotterdammers en de Heerjansdammers er een echte wedstrijd van maken en streden vol voor de winst. Sparta had direct succes en binnen de minuut scoorde het al 1-0 door Ibo Ozbilek. Heerjansdam was gelijk wakker en een paar minuten later kopte Lars Brinkman hard raak. Na een prima aanval over rechts, opgezet door Boy Stoops, volgde er een goede actie plus voorzet van Vincent Francke op de jonge spits, die goed vrijliep en scoorde: 1-1.

Het spel golfde op en neer en een kwartier later kwamen de Dammers op voorsprong door Maurice de Boer: 1-2. Na de rust was het in eerste instantie allemaal wat minder, al wilde Sparta zich niet zo maar gewonnen geven. Na een uur spelen kwam de thuisclub weer op gelijke hoogte door Robin Verhorst: 2-2. Sparta wilde doordrukken en werd gevaarlijk door Luuk Groeneweg, die net naast het doel van keeper Thijs Botterhuis schoot.

Heerjansdam was effectiever en twintig minuten voor tijd schoot Brinkman de 2-3 achter keeper Massimo van Ewijk en de aanvaller was drie minuten later attent, door een verdedigingsfout van Sparta koel af te straffen: 2-4.

Eindstand:       1e Heerjansdam          3-9.                 3e WCR            3-3.

2e DBGC                      3-6.                 4e Sparta (av)  3-0.