Heerjansdam door in de districtsbeker.

DBGC 1

Mannen, 1, Groep 1 46

16 september 2017 14:30

Drunen, V. van

Heerjansdam speelde op een bijveld van sportpark de Molenwei de 2e poulewedstrijd voor de districtsbeker tegen DBGC (2e klasse) en klopte de ploeg uit Oude Tonge nipt, maar verdiend met 1-0. Omdat Sparta (av) verrassend met 0-1 van WCR verloor, is de laatste poulewedstrijd van Heerjansdam (a.s. dinsdag bij Sparta) niet meer van belang.

DBGC bleek een lastig te bespelen en stugge ploeg. Al had Gert Jan Plaizier het voor de Dammers allemaal wat makkelijker kunnen maken als hij in de 2e minuut de goede voorzet van Stefan Lezer, bij de tweede paal in het doel had geschoten, i.p.v. er naast. Ruim vijf minuten later was het wel raak door Paul Scheurwater, die een voorzet van Mathijn Valster binnen kopte: 1-0.

DBGC was een paar keer dreigend via counters, meestal via de snelle Jeroen Sep. Al kreeg Mike Jacobs een aardige schietkans, die hij hard voor het doel van keeper Sander Schreuder schoot. Heerjansdam voerde na de rust de druk op en Ronald Ouwens zag zijn schot gepakt worden door keeper Roy Nieuwland, die even later fantastisch redde na een geplaatste kopbal van Ouwens (prima aanval over rechts). Schietkansen kregen Scheurwater en Valster voor de thuisclub, die echter rakelings naast of over het doel gingen. DBGC ging in het laatste kwartier (tevergeefs dus) nog op zoek naar de gelijkmaker.

Stand poule 46: 1e Heerjansdam 2-6   (5-1).   2e DBGC  3-6   (4-3).   3e WCR 3-3  (2-5). 4e Sparta (av) 2-0  (2-4).