Heerjansdam scoort weer niet tegen Oude Maas.

sv Poortugaal

Mannen, 1, 1e klasse B

14 april 2018 14:30

Opstelling

Heerjansdam speelde 27 januari dit jaar uit tegen Oude Maas en verloor in Poortugaal met 1-0. Doelpuntenmaker Wilson van Klooster. Afgelopen zaterdag 14 april stond op de Molenwei de ‘terugwedstrijd’ op het programma en weer won Oude Maas (0-1) en zelfs de doelpuntenmaker was dezelfde speler.

Een behoorlijke tegenvaller voor de Dammers, die maar moeilijk vat konden krijgen op het spel van de gasten. Het eerste kansjes was wel voor Heerjansdam. Louis Salacroup schoot na een voorzet van Boy Stoops over het doel. Direct daarna een zelfde soort kans, maar ook Serdar Demirel (Oude Maas) zocht het doel op de verkeerde plaats. Voor de rust kregen beide ploegen nog een kans. Ronald Ouwens dook, na een steekbal van Salacroup, voor keeper Jeroen Kloosterman op, die goed redde. Twee minuten later kopte Mitchell Fernand na een voorzet van rechts, net voorlangs het doel van Sander Schreuder.

Na de rust had Salacroup (en Heerjansdam) pech toen hij zijn fraaie vrije trap tegen de paal zag belanden. Ruim een kwartier later schoot invaller Thomas Oomsen zijn vrije trap via de lat over het doel. Pech dus voor de thuisclub, dat nooit echt goed in de wedstrijd kwam (of zat). Oude Maas ontsnapte in die fase dus aan een achterstand, al raakte het er niet van in de war. Sterker nog, die ploeg leek er sterker van te worden en schakelde soms goed combinerend, knap over van de verdediging naar de aanval.

Al liepen de meeste aanvallen ook ‘spaak’ rond het strafschopgebied van Heerjansdam. Behalve in de 85e minuut. Na een vrije trap richting tweede paal was van Klooster de enige speler die (in buitenspelpositie?) reageerde en laag de 0-1 inschoot. Ondanks het vlagsignaal van assistent-scheidsrechter Richard de Valk keurde scheidsrechter Spaans het doelpunt goed. Zonder veel overtuiging ging Heerjansdam daarna nog op zoek naar de gelijkmaker, tegen een goed uit de organisatie blijvend spelend Oude Maas.