Heerjansdam op dreef tegen Heinenoord.

Heinenoord 1

Mannen, 1, 1e klasse B

7 oktober 2017 14:30

Opstelling

Heerjansdam speelde op de Molenwei tegen Heinenoord, dat in deze prille competitie nog niet had verloren. Daar maakte de thuisclub abrupt een eind aan, want de Dammers wonnen overtuigend met 5-1. Beslissend waren misschien wel de eerste tien minuten. Heerjansdam-keeper Sander Schreuder moest tot drie keer toe (8e, 9e en 10e minuut) zijn ploeg behoeden voor een achterstand. Met knappe reddingen hield hij o.a. Neall Mouthaan en Arif Irilmazbilek van een doelpunt af.

Toen Heerjansdam daarna de wedstrijd onder controle kreeg, scoorde het direct 1-0 door Mathijn Valster, die goed voorbereidend werk van Boy Stoops (vooraf in de bloemen gezet voor zijn 250e wedstrijd voor Heerjansdam) en Ronald Ouwens, afwerkte. Dat doelpunt gaf duidelijk vertrouwen en na een half uur spelen rondde Jelmer Nugteren een pass van Ouwens geheerst af: 2-0. Vrij snel daarna deed Heinenoord wat terug via Marvin Strik, die na een vrije trap raak kopte: 2-1. Het deerde het gedreven spelende Heerjansdam niet, want voor de rust werd het nog 3-1 door Valster, die een prima voorzet van Koen Botterhuis achter keeper Nick Vervoort kopte.

Heinenoord wilde er na de rust toch nog het beste er van maken, maar het fanatiek spelende Heerjansdam, gaf bijna geen kansen weg. In de 70e minuut leek Ouwens na een goed lopende aanval te gaan scoren. Keeper Vervoort tikte de spits in het strafschopgebied aan en de toegekende strafschop werd door Koen Botterhuis (waar hij twee over mocht doen) hard binnengeschoten: 4-1.

Tekenend voor de strijd en beleving waarmee Heerjansdam speelde was het vijfde doelpunt. Invaller Louis Salacroup veroverde diep op eigen helft fantastisch de bal en stuurde daarna Stoops de diepte in. Om vervolgens, na een sprint van 70 meter, weer aangespeeld te worden door Stoops en daarna Ouwens in staat te stellen 5-1 te scoren. Klasse doelpunt.

Scheidsrechter van der Perk trok geel voor Lezer, Botterhuis en Vermaat (Heerjansdam) Bij Heinenoord gingen de Wolf, Vervoort en Irilmazbilek op de bon.

Scoreverloop: 1-0 (14) Valster, 2-0 (30) Nugteren, 2-1 (36) Strik, 3-1 (42) Valster, 4-1 (70) Botterhuis (pen.) 5-1 (85) Ouwens.