Heerjansdam werkt 3-0 achterstand weg.

VVGZ 1

Mannen, 1, 1e klasse B

19 mei 2018 14:30

Opstelling Heerjansdam 1

Heerjansdam leek zaterdag bij VVGZ tegen een nederlaag op te gaan lopen, want in de 55e minuut werd het 3-0 voor de thuisclub. Maar daarna knokte Heerjansdam zich knap terug en eindigde de wedstrijd in 3-3.

Het was niet voor het eerst dit seizoen, dat een ruime achterstand weggewerkt moest worden, want ook bij DCV stond het tot de 70e minuut 3-0 (eindstand 3-3) en bij SHO werd een 2-0 achterstand omgebogen tot een 2-3 overwinning.

VVGZ kwam in de 6e minuut (goedkoop) op 1-0, toen Koen Botterhuis ongelukkig (en hard) een voorzet van Koen Kuipers achter de verbaasde keeper Sander Schreuder schoot. Voordat Heerjansdam zich daar van hersteld had, knalde Mike Roodhorst VVGZ naar een 2-0 voorsprong. Daarna toonde Heerjansdam tekenen van herstel, al scoorden (ondanks goede mogelijkheden) Gert Jan Plaizier en Ronald Ouwens voor de niet de aansluittreffer.

En toen het in de 50e minuut 3-0 werd door Nick de Vey, na een prima counter, leek het een gelopen koers voor de thuisclub. Heerjansdam toonde echter karakter en voerde de druk steeds verder op. In de 66e minuut schoot invaller Louis Salacroup de 3-1 binnen, en Paul Scheurwater kopte in goede positie rakelings naast het doel van keeper Klaas-Jan van Zessen. Toen Mathijn Valster in de 75e minuut de 3-2 binnenschoot, gingen de Dammers daarna vol overtuiging naar meer.

Tegen een wankelend VVGZ, dat eigenlijk niet meer aan voetballen toe kwam. Bovendien kwam het in de 85e minuut met tien man te staan na een (erg voorbarig gegeven) rode kaart voor verdediger Mark Zwang (overtreding op Paul Scheurwater aan de zijkant van het strafschopgebied). In de slotfase kreeg Heerjansdam toch nog de ‘beloning’ na die succesvolle inhaalrace. Net voor de blessuretijd in ging, kopte Valster bij de tweede paal een voorzet van Ouwens achter van Zessen: 3-3.

Scheidsrechter Tol trok geel voor Zagwijn, Swank (VVGZ) en Lezer (Heerjansdam) Zwang (VVGZ) kreeg in de 85e minuut rood.

Scoreverloop: 1-0 (6) e.d. Botterhuis, 2-0 (23) Roodhorst, 3-0 (50) de Vey, 3-1 (66) Salacroup, 3-2 (75) Valster, 3-3 (90) Valster.