Heerjansdam en VVGZ scoren niet.

VVGZ 1

Mannen, 1, 1e klasse B

5 mei 2018 14:30

Opstelling

Heerjansdam liet het zaterdag op de Molenwei behoorlijk afweten tegen (een nog niet veilig) VVGZ: 0-0. En daar was de ploeg van trainer Danny Mulder uiterst content mee. De supporters van de Dammers (en neutrale toeschouwers) konden voor de rust alleen genieten van het mooie weer.

Al ging in de 17e minuut een kopbal van Ronald Ouwens maar net naast het doel van keeper Jan Klaas van Zessen en zag ook Mathijs Vermaat zijn schot (na een hoekschop) net naast gaan. Vlak voor de rust leek voor VVGZ Deveney Veld gevaarlijk te worden, zijn schot werd echter geblokt en belandde op het dak van het doel.

Na de rust werd het iets beter, omdat het tempo wat hoger lag en van Heerjansdam-kant er wat meer druk was. Gert Jan Plaizier schoot na een combinatie met Ouwens over het doel en Boy Stoops schoot steenhard op de vuisten van uitblinker van Zessen. Daar tussendoor kreeg Veld een aardige (kop) kans.

Het ging in de fase redelijk op en neer. Heerjansdam wilde druk zetten en VVGZ brak soms dreigend uit. Voor de thuisclub zag Ouwens zijn schuiver gestopt worden door van Zessen en de grootste kans van de wedstrijd kreeg Veld. Die ging, na een steekbal, alleen op keeper Sander Schreuder af, maar zoals zo vaak bleef de doelman scherp en redde bekwaam. En dat was het wel in deze sportieve wedstrijd.