Knappe overwinning Heerjansdam.

Mannen, 1, 1e klasse B

18 november 2017 14:30

Opstelling

Heerjansdam speelde op de Molenwei tegen Deltasport (de laatste 4 wedstrijden 12 punten) en won op een knappe manier met 2-1, na een 0-1 achterstand. Deltasport startte heel gedreven en in de 5e minuut tikte Heerjansdam-doelman Sander Schreuder knap een schot van Jordao Pattinama uit de beneden hoek. Wat later schoot Vladislav Smirnov in het zijnet.

De 0-1 in de 21e minuut van Jimmy van der Vaart was eigenlijk een logisch gevolg van het goede spel van Deltasport. Al was het maar de vraag of scheidsrechter van Waveren dat gezien had, want de inzet van van der Vaart stuiterde van de onderkant van de lat het veld weer in. Verrassend was het dat Heerjansdam vanaf de aftrap direct de gelijkmaker scoorde. Ronald Ouwens speelde Boy Stoops aan en die schoot knap de gelijkmaker in: 1-1.

Vijf minuten voor de rust teisterde Deltasport de lat boven Schreuder en aan de andere kant schoot Ouwens rakelings voor het doel langs. Op slag van rust kreeg Heerjansdam een penalty, na een handsbal in het strafschopgebied. Koen Botterhuis schoot hard en vol zelf vertrouwen de bal achter keeper Lorenzo van Gorkum: 2-1 op een mooi moment.

Na de rust bleek dat Deltasport behoorlijk aangeslagen was, want Heerjansdam dicteerde de eerste 10 minuten na de pauze de wedstrijd, alleen viel het derde doelpunt niet. Ondanks twee goede pogingen van Jelmer Nugteren, die beide rakelings voor het doel langs gingen. Daar tussen door keerde Schreuder knap het lastige schot van Smirnov. Even later werd het elftal van Trainer Ton Pattinama een tiental omdat Luigi Edson Nunes tegen zijn 2e gele kaart (dus rood) op liep. Even later testte de actieve Louis Salacroup keeper van Gorkum (zonder succes) van afstand.

In de slotfase drong Deltasport nog aan, maar verder dan een schot tegen de lat van Django Binder kwamen de gasten niet. Dus kwam de nederlaag hard aan bij de ploeg uit Vlaardingen. Scheidsrechter van Waveren trok geel voor Barros (Heerjansdam) Smirnov, Pattinama, Noordam (Deltasport). Rood was er voor Nunes (Deltasport) 65e min, 2 k.g.

Scoreverloop: 0-1 (21) van der Vaart, 1-1 (22) Stoops, 2-1 (45) Botterhuis, pen.

Bijzonderheden: trainer Patrick Kok (lag in het ziekenhuis) en assistent-trainer Mario Rijsdijk (vakantie) waren afwezig en werden vervangen door Arie van den Berg en Jos Doornhein.