Ruime nederlaag Heerjansdam bij Nieuwenhoorn.

Nieuwenhoorn

Mannen, 1, 1e klasse B

25 november 2017 14:30

Opstelling Heerjansdam 1

Ruime nederlaag Heerjansdam bij Nieuwenhoorn.

Het spel van Nieuwenhoorn lijkt Heerjansdam niet te liggen gezien de 3-0 nederlaag. En aangezien er vorig seizoen ook al twee keer van de ploeg uit Hellevoetsluis werd verloren, is die conclusie eigenlijk wel terecht. En het was een verdiende nederlaag, want Heerjansdam kwam nooit echt goed in de wedstrijd. Nieuwenhoorn had het tactisch goed voor elkaar, het zakte bij balverlies in, om van daaruit snel om te schakelen naar de aanval.

Zo ontstond al snel de 1-0, gescoord door Ramon Luksch. Een kwartier later een zelfde soort aanval, die besloten werd door Jordy Braber met een schot tegen de paal. En alsof het nog niet genoeg was, volgde er ook nog een derde (zelfde) soort kans. Keeper Sander Schreuder redde echter prima toen Sevket Kasaroglu voor hem op dook. Net voor de rust werd Heerjansdam pas echt gevaarlijk, door Mathijn Valster, die eerst een schot door Regillio van Buuren uit de doelmond getrapt zag worden en een minuut later net naast het doel van keeper Wouter Bloothoofd schoot.

Na de rust leken de Dammers wat meer grip op de wedstrijd te krijgen, al kreeg Nieuwenhoorn een goede kans via Marijn Wolters die in goede positie naast schoot. Vijf minuten later kregen Jelmer Nugteren en Boy Stoops de kans op de gelijkmaker, die dus niet viel. De beste kans kreeg misschien wel Valster, die een voorzet van Gert Jan Plaizier recht in de handen van Bloothoofd kopte. Daarna raakte Heerjansdam de grip weer kwijt, omdat er veel duels werden verloren en er veel balverlies werd geleden.

Nieuwenhoorn zag in de 64e minuut Braber eerst over het doel van Schreuder schieten, voordat het een kwartier later 2-0 werd. Een snelle counter, ingeleid via de lastige Kasaroglu die invaller Tom Sleeuwenhoek in staat stelde om te scoren. Diep in de blessuretijd bepaalde een andere invaller, Carlyson Bazoer, de eindstand op 3-0. En daar viel niet veel op aan te merken.

Scheidsrechter Berg trok geel voor van Schaijk (Nieuwenhoorn) en Barros (Heerjansdam). Scoreverloop: 1-0 (9) Luksch,  2-0 (81) Sleeuwenhoek, 3-0 (90+) Bazoer.

Bijzonderheden: trainer Kok van Heerjansdam miste voor de tweede keer een wedstrijd van zijn ploeg (ziekenhuis) Op de bank zaten assistent-trainer Mario Rijsdijk en Jos Doornhein.