Heerjansdam verliest weer van Nieuwenhoorn.

Nieuwenhoorn

Mannen, 1, 1e klasse B

12 mei 2018 14:30

Opstelling

Heerjansdam speelde op de Molenwei tegen het nog niet veilig zijnde Nieuwenhoorn en verloor met 0-2. Tegenvallend zou je zeggen (wat ook zo is) maar die ploeg uit Hellevoetsluis klopten de Dammers voor de vierde keer (over twee seizoenen) achterelkaar. Mede omdat die ploeg beter?, slimmer, maar vooral effectiever was (zeker deze wedstrijd). En het nodige geluk had.

De jonge keeper Thijs Oostrijck hield de thuisclub 6 keer van een doelpunt af, of werd gered op een andere manier. Voor de rust al redde de doelman een keer of vier, eerst na een goed afstandsschot van Gert Jan Plaizier, daarna toen Louis Salacroup voor hem opdook en ook spits Ronald Ouwens hield hij tot twee keer toe van een doelpunt. Bij de tweede kans was de aanvaller de doelman (bijna) al voorbij, maar voorkwam alsnog een doelpunt. Vijf minuten voor de rust kopte de ongelukkig spelende Ouwens ook nog een keer op de lat. Eén minuut eerder was Nieuwenhoorn op voorsprong gekomen door een makkelijk gegeven penalty, die benut werd door Dimitri Gomes: 0-1.

Na de rust voerde Heerjansdam de druk op en werd het rommeliger tegen een Nieuwenhoorn dat die kostbare voorspong met ‘hand en tand’ verdedigde. En van daaruit probeerde toe te slaan via een counter En dat gebeurde ook, want in de 82e minuut schoot Tom Sleeuwenhoek de 0-2 achter keeper Sander Schreuder. Al werd, net daarvoor, een overtreding op aanvoerder Mike Sloof door scheidsrechter van den Helder wel erg gemakkelijk over het hoofd gezien.

Scoreverloop: 0-1 (39) Gomes, pen. 0-2 (82) Sleeuwenhoek.