Heerjansdam moet hard (en lang) werken voor de overwinning.

SHO 1

Mannen, 1, 1e klasse B

21 oktober 2017 14:30

SHO-Heerjansdam begon, zoals gepland, om 14.30 u. en ongeveer 16. 45 u. floot scheidsrechter Post voor het einde. In die tussenliggende periode gebeurde er van alles. In chronologische volgorde het hele gebeuren.

Larbi El Harouchi knalde de1-0, na twee minuten spelen achter keeper Sander Schreuder en het leek wel of die tegenvaller Heerjansdam ‘lamgeslagen’ had. Ondanks dat het meer balbezit’ had, kreeg het niet veel echte kansen. In de 22e minuut kwam Gert Jan Plaizier bij de 2e paal net een stap te kort om een voorzet van Mathijn Valster binnen te schieten en schoot een keer slap in de handen van keeper Michael Termijn. Die goed voor het doel was, en naarmate de wedstrijd vorderde, heel wat seconden ‘pikte’.

Toen het op slag van rust 2-0 werd (door weer Harouchi) na een slechte terugspeelbal van Boy Stoops, leek het er somber uit te zien voor de Dammers. Na de rust speelde Heerjansdam feller en sneller en toen Bob Bison in de 55e minuut zijn 2e gele kaart (dus rood kreeg) moest SHO steeds verder terug. Tien minuten later liet scheidsrechter Post zich voor het eerst behandelen (duurde 5 minuten) voor een enkel / kuitblessure. Net iets eerder was aanvaller Louis Salacroup middenvelder Plaizier komen vervangen en kwamen er echte kansen. Richard Clement schoot net naast en Ronald Ouwens over het doel.

Heerjansdam voerde de druk nog meer op, met de komst van middenvelder Jelmer Nugteren voor verdediger Stefan Lezer. Een kwartier later scoorde Heerjansdam twee keer in twee minuten. Ronald Ouwens ‘knalhard’ na een dieptepass van Koen Botterhuis (2-1) en Louis Salacroup knap 2-2, na een pass van Ouwens. Toen scheidsrechter Post voor de tweede keer behandeld moest worden (nu 10 minuten) voor zijn blessure, leek dat in het nadeel voor Heerjansdam, wat het zat in die fase goed in de wedstrijd tegen een naar adem happende thuisclub.

Dat was echter niet het geval. Paul Scheurwater schoot (vlak voor tijd) in goede positie over het doel, voordat Valster een prima voorzet van de gretige invaller Salacroup hard achter keeper Termijn kopte: 2-3.

Scheidsrechter Post trok geel voor Rijsdijk, Termijn van SHO en rood voor Bison (SHO) in de 55e minuut (2 k.g.) Bij Heerjansdam kregen Botterhuis, Ouwens en Salacroup geel.

Scoreverloop: 1-0 (2) El Harouchi, 2-0 (45) El Harouchi, 2-1 (76) Ouwens, 2-2 (77) Salacroup, 2-3 (90 + +) Valster.