Heerjansdam mentaal en collectief sterk tegen Brielle.

Brielle, VV 1

Mannen, 1, 1e klasse B

28 oktober 2017 14:30

Een prima prestatie leverde Heerjansdam op de Molenwei tegen één van de kampioenskandidaten: Brielle, 1-1. Zeker als je bedenkt dat de Dammers volop tegenslag hadden, wat blessures betreft. Mathijn Valster haakte tijdens de w-up geblesseerd af (hij zou op de bank beginnen) in de 7e minuut, Jelmer Nugteren geblesseerd uit (Gert Jan Plaizier in) Paul Scheurwater in de 24e minuut er uit (Claudio Barros in, en maakte daarmee zijn competitiedebuut voor Heerjansdam) 48e minuut, Richard Clement er geblesseerd uit (Lars Brinkman er in, na eerst een halve wedstrijd in Heerjansdam 2 gespeeld te hebben). Daardoor stond er na de rust een heel ander middenveld op het veld, dan tijdens de aftrap.

Heerjansdam startte goed, maar in de 9e minuut moest Heerjansdam-keeper Sander Schreuder serieus ingrijpen toen Jeffrey Duijnstee voor hem opdook, na een slim lobje van Alex van Dommelen. Een kwartier later moest Schreuder weer handelend optreden, na een hard schot van Djoemian Serkam in de korte hoek. Daarna werd Heerjansdam dreigend via Ronald Ouwens en aan de andere kant schoot voor Brielle Gino Stolk tegen de lat. Voor de rust liet Heerjansdam zich aanvallend nog twee keer gelden. Louis Salacroup speelde na een goede actie Mathijs Vermaat aan en zijn afstandsschot werd met moeite door keeper Ragip Özrak gestopt en Boy Stoops schoot, net voor de rust knap uit de draai rakelings naast het doel.

Direct na de rust was Heerjansdam dus door alle wissels heen, al deerde dat de ploeg van trainer Patrick Kok niet. In de 51e minuut leek Ouwens de score te openen, echter zijn fraaie lob (pass Salacroup) belandde tegen de paal. Een kwartier later was het wel raak, na een vrije trap van Vermaat zette Koen Botterhuis de bal goed voor en kopte Ouwens fraai raak: 1-0.

Het duurde even voordat het geschrokken Briele zich kon herstellen van die dreun die het te verwerken kreeg. Een kwartier voor tijd schoot Duijnstee rakelings een vrije trap naast het doel van Schreuder en nog geen minuut later had Claudio Santos Silva geluk dat zijn schot, via de binnenkant van de paal, wel tegen het net belandde: 1-1. Daarna zette de ploeg van trainer Ben Spork nog aan om de volle winst te pakken, maar zover liet de karaktervolle thuisclub het niet komen.