Regelmatige overwinning Heerjansdam.

Mannen, 1, 1e klasse B

7 april 2018 14:30

Opstelling

Dat na de winterstop de onderste clubs zich gaan roeren in de competitie is niets nieuws. Zo won Bruse Boys bijvoorbeeld (ruim een week geleden) als de nummer laatst van de 1e klasse B van het op de tweede plaats staande Brielle (0-2). Zaterdag speelde Heerjansdam op de Molenwei tegen ‘de Boys’ en liet zich niet verrassen door de Zeeuwen: 4-1. De uitslag doet vermoeden dat het een ‘makkie’ was. Dat was niet helemaal waar, al was het wel een verdiende overwinning voor de Dammers.

In de 2e minuut kopte uitblinker Mike Sloof (vrije trap Richard Clement) raak: 1-0. Twee minuten later zag Jelmer Nugteren zijn schoot in kansrijke positie geblokt worden en een minuut later kopte Claudio Barros (hoekschop Louis Salacroup)hard over het doel. Net voordat er een half uur gespeeld was kopte Nugteren na een dieptepass de bal door op Ronald Ouwens, die fraai de 2-0 over keeper Rien Giljam tikte.

Vier minuten na de rust meende scheidsrechter Metsemakers het spannend te moeten maken, na een erg lichte overtreding (wel / niet binnen het strafschopgebied?) van Sloof op de gretig vallende Dennis Hoep ging de bal op de penaltystip. Yarick Dost pakte het cadeautje uit, al zat keeper Sander Schreuder er akelig dicht bij: 2-1. Heerjansdam was daarna een poosje van slag en Bruse Boys ging op zoek naar de gelijkmaker. Echt veel goede kansen kregen de gasten niet. Alleen Dorst testte (zonder succes) Schreuder met een vrije trap.

Toen Heerjansdam zich ‘herpakte’ scoorde het direct. Na een hoekschop belandde de bal bij Paul Scheurwater, die vervolgens Ouwens in stelling bracht en zijn ‘knalharde schot’ belandde hoog in het doel, achter de kansloze Giljam: 3-1. Een aantal minuten voor tijd bepaalden twee invallers de eindstand op 4-1. Gert Jan Plaizier bediende Jeroen de Vries op maat en die bekroonde zijn debuut in Heerjansdam 1 dus met een doelpunt.

Daarna vestigde de arbiter nog de aandacht op zich door eerst Dorst (Bruse Boys) een rode kaart te geven (commentaar op de leiding) en Claudio Barros (Heerjansdam) rood, na zijn tweede gele kaart.

Scoreverloop: 1-0 (2) Sloof, 2-0 (29) Ouwens, 2-1 (49) Dorst, 3-1 pen. (66) Ouwens, 4-1 (84) de Vries.