Heerjansdam weer goed bij de les.

Oranje Wit 1

Mannen, 1, 1e klasse B

28 april 2018 14:30

Opstelling

Nadat Heerjansdam, ruim een week geleden, bij het hooggeplaatste Nieuw Lekkerland een goede overwinning behaalde, deden de Dammers dat zaterdag op de Molenwei weer. Nu moest Oranje Wit (uit de laatste 5 wedstrijden werden 10 punten behaald) er aan geloven: 3-0. Omdat de ploeg van trainer Patrick Kok wederom goed bij de les was.

Zoals dikwijls bepalen in een wedstrijd een aantal momenten het (eind)resultaat. In de vierde minuut al stond Ronald Ouwens oog in oog met keeper Jesper Harmans die redde met zijn voet (al was de poging van de spits wel uit een lastige hoek). Nadat de thuisclub nog wat kansjes had gehad, werd Oranje Wit gevaarlijk. En meestal via de bonkige, lastige spits Christiaan Perrier (17 goals). Die dwong Schreuder na een hoekschop tot een knappe redding en uit de daaropvolgende hoekschop kopte hij (via de vingertoppen van de keeper?) via de lat over het doel.

Tien minuten later sloeg Heerjansdam wel toe. Na een vrije trap van Louis Salacroup tikte Jelmer Nugteren beheerst de 1-0 binnen. En vanaf dat moment was het eigenlijk wel gedaan met Oranje Wit, ondanks alle goede bedoelingen. Ruim vijf minuten voor de rust reageerde Gert Jan Plaizier attent. Na een inzet van Ouwens was de middenvelder alert om de rebound binnen te tikken: 2-0.

Zeven minuten na de rust ging de wedstrijd op slot, na een derde doelpunt van de Dammers. En wat voor een doelpunt. Richard Clement verstuurde een prima pass op de diepgaande Nugteren die de bal vervolgens schitterend controleerde en daarna laag, diagonaal, Harmans passeerde: 3-0. Een plaatje van een doelpunt.

Vlak voor tijd hadden de gasten nog een opleving met o.a. een kopbal van Damien Müller, die echter door Schreuder(scherp tot het laatste moment) via de lat uit het doel werd getikt. Voor Heerjansdam was invaller Boy Stoops nog dichtbij een doelpunt, wat echter door Harmans voorkomen werd.

Scoreverloop: 1-0 (26) Nugteren, 2-0 (37) Plaizier, 3-0 (52) Nugteren.