Heerjansdam laat Brielle ontsnappen.

Brielle, VV 1

Mannen, 1, 1e klasse B

17 maart 2018 14:30

Opstelling Heerjansdam 1

Een nogal ‘vreemde kop’ boven dit verslag, als de uitslag van Brielle-Heerjansdam: 5-0 is. Maar diegene die de wedstrijd hebben gezien weten hoe het zit. De thuisclub (voor de rust geen moment in de wedstrijd) ontsnapte 4 of 5 keer aan een achterstand, zelfs nog toen het elftal van trainer Patrick Kok een tiental (19e minuut rood voor Paul Scheurwater) was geworden. En daar had het ook al pech mee, want scheidsrechter Takacs gat na afloop ruiterlijk toe dat die overtreding ook wel met geel bestraft had kunnen worden. Alsof men bij Heerjansdam daar wat aan had.

Onder Siberisch, bijtend aanvoelende kou, zocht Heerjansdam direct de aanval en binnen een minuut spelen vond Jelmer Nugteren de bij de tweede paal opduikende Gert Jan Plaizier, die in vrije positie de bal naast het doel schoot. Voordat Heerjansdam nog meer goede kansen kreeg moest keeper Sander Schreuder ingrijpen toen Jeffrey Duijnstee hard een laag in schoot. Daarna was het (bijna) éénrichtingsverkeer. Nugteren kopte in vrije positie tegen de paal, na een voorzet van Koen Botterhuis en Ronald Ouwens zag keeper Ragip Özrak redden na een kopbal bij de eerste paal. Drie minuten later kreeg Scheurwater de (omstreden) rode kaart.

Het leek de Dammers niet te deren. Ouwens ging in de 30e minuut alleen op het doel af en schoot tot ontzetting / opluchting van ‘vriend en vijand’ de bal naast het doel. Net voor de rust was ook Thomas Oomsen dichtbij een doelpunt. Hij en zijn ploeg hadden pech, want zijn goed geplaatste bal kwam tegen de lat.

Na de rust trad een oude voetbalwet in werking: als jij niet scoort, doet de tegenstander het wel. En dat gebeurde dan ook. Twee minuten na de rust zag Stevie Soares tot zijn verwondering de bal achter Schreuder in het doel verwijdwijnen: 1-0. En toen vijf minuten later Duijnstee prachtig 2-0  binnen schoot, werd het duidelijk dat Heerjansdam dat niet meer goed zou maken. Ondanks alle goede wil en inzet.

In de 76e minuut scoorde Soares na een goede counter! 3-0, Duijnstee in de 79e minuut 4-0 en weer Soares (in de 87e minuut) 5-0. Dus won Brielle afgetekend een wedstrijd met twee gezichten. En zat Heerjansdam met een behoorlijke kater.