Heerjansdam wint bij Bruse Boys

Bruse Boys 1

Mannen, 1, 1e klasse B

30 september 2017 14:30

Heerjansdam wint bij Bruse Boys.

Heerjansdam speelde de tweede competitiewedstrijd van dit nog prille seizoen in Bruinisse tegen Bruse Boys en won (verdiend) met 1-3. Na de rust (1-2) verzuimde Heerjansdam al eerder de beslissende ‘klap’ uit te delen, dus bleven de Zeeuwen geloven in een goed resultaat. Tot uiteindelijk, vlak voor tijd, de beslissing viel. Heerjansdam trok direct het initiatief naar zich toe en na twee minuten spelen kopte Mathijs Vermaat rakelings naast het doel, na een voorzet van Koen Botterhuis. Tien minuten later kon Ronald Ouwens door (pass Boy Stoops) en ontsnapte slim aan buitenspel. Hij omspeelde keeper Ti-Jay Bins, om vervolgens hard en hoog binnen te schieten: 0-1. De voordelige stand was drie minuten later al weer weg, want na een hoekschop kopte verdediger Martijn Lindhout hard de bal achter keeper Sander Schreuder: 1-1.

Het leek de Dammers niet te deren en Paul Scheurwater deed een paar minuten later een dappere poging van grote afstand, die net naast het doel ging. In de 33e minuut zorgde Ouwens voor de mooiste actie van de wedstrijd. Richard Clement speelde de spits (ingeklemd tussen twee verdedigers) in de voeten aan. Ouwens schudde in één beweging beiden van zich af en scoorde, alleen op het doel afgaande, fraai: 1-2.

De thuisclub gaf zich na de rust niet zo maar gewonnen en ging fanatiek op zoek naar de gelijkmaker. Heerjansdam kreeg het wat lastiger, al werden er weinig of geen echte grote kansen gecreëerd door Bruse Boys. Heerjansdam kreeg de ruimte voor de tegenaanval en o.a. Jelmer Nugteren en Mathijn Valster verzuimden aan alle onzekerheid een eind te maken. Dat deed vlak voor tijd invaller Louis Salacroup wel, want hij schoot de eindstand op het niet werkende scorebord: 1-3.